Želite li spavati kao beba, ovo je najbolje vrijeme kada biste trebali večerati

0
76
dobar san obratiti paznju vrijeme obrok vecera
Najbolje vrijeme za večeru je tri sata pred spavanje (Foto: Ilustracija)

Ako se pita ljekar Peter Polos, stručnjak za spavanje, večeru bi trebalo pojesti najkasnije tri sata prije odlaska na spavanje.

Primjera radi, ako planirate na spavanje u 23 sata, obrok pojedite najkasnije u 20 sati.

– To ostavlja dovoljno vremena za probavu te se smanjuje mogućnost da ćete imati problema sa spavanjem zbog loše probave – kaže dr. Polos za mbg i napominje kako je ovo posebno važno kada jedete hranu bogatu proteinima ili masnoćama poput mesa i ribe.

S druge strane, nije dobro večerati ni prerano, jer ako odlazite u krevet gladni, može doći do pada šećera u krvi što vas može probuditi usred noći.

No, ako ne uspijevate održavati ovakvu rutinu, neuronaučnica i stručnjakinja za spavanje, dr. Sofia Axelrod kaže da je od toga puno važnije svaki dan večerati otprilike u isto vrijeme.

– To je zato što su obroci jedna od mnogih dnevnih aktivnosti koje pomažu regulirati vrijeme naših cirkadijanskih ritmova, koji diktiraju cikluse spavanja i buđenja. Ako uvijek jedete u isto vrijeme, vaše tijelo uči pripremiti probavni trakt (primjera radi, proizvodnjom probavnih enzima) da optimalno probavi hranu koju jedete – kaže dr. Axelrod.

Šta je sa desertom?

Desert je također potrebno pojesti tri sata prije odlaska na spavanje, ako želite imati dobar san.

No, ako baš morate nešto pojesti netom prije spavanja, onda birajte orašaste plodove, voće i slične obroke koji neće usporiti vašu probavu.

Dr. Axelrod dodaje i kako hrana koja sadrži triptofan i melatonin može izazvati pospanost poput mlijeka, zobi i čokolade.

Ljekar Polos napominje kako je odnos između prehrane i sna dvosmjeran, što znači da što vam je zdravija prehrana, to će san biti bolji.

– Općenito govoreći, pokazalo se da način života koji pomaže u održavanju zdrave tjelesne težine, pomaže i kod zdravog sna, zato ograničite šećer i povećan unos ugljikohidrata, masnoća te proteina uz redovnu tjelesnu vježbu – savjetuje dr. Axelrod.

(tl)

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here