Željeznice Federacije BiH i njeni inžinjeri izvršili su popravku i primopredaju dvije lokomotive serije 1141, vlasništvo željeznica Republike Hrvatske – HŽ Carga.
Željeznice Hrvatske su nakon popravke izvršile pregled lokomotiva te potvrdile da su izvedeni svi radovi u skladu s ugovorom. Također, izvršene su i uspješne probne vožnje te su ispravne lokomotive vraćene Hrvatskoj na upotrebu.
Naime, dva nacionalna željeznička operatora iz BiH i Hrvatske, Željeznice FBiH i HŽ Cargo, ugovorile su tokom 2019. godine investicionu opravku dvije lokomotive serije 1 141, koje su vlasništvo HŽ Carga.
Posao je urađen u Centralnoj radionici Rajlovac koja je na ovaj način dokazala da su Željeznice FBiH sposobne za pruženje ovako složenih usluga opravke lokomotiva. Naimw, radi se o električnim lokomotivama proizvedenih prije 40 godina. Interesantno je da su ovo prve lokomotive sa teritorije Hrvatske koje se upućuju izvan države na generalni popravak, a također i prve lokomotive stranih željezničkih operatera koje se generalno remontuju u Centralnoj radionici ŽFBiH.
– Ovaj uspješno realiziran Ugovor, vrijedan 600.000 Eura, svrstava ŽFBiH, odnosno Sektor održavanja šinskih vozila i Centralnu radionicu Rajlovac, u skupinu remontera željezničkih vučnih vozila u regionu, te otvara nove realne mogućnosti nastupa na evropskom tržištu opravke, modernizacije i rekonstrukcije željezničkih vozila. ŽFBiH time stiču referencu kako na regionalnom tako i na širem tržištu EU. Ponosni smo što su ovaj posao uradili naši željezničari koji imaju potrebna znanja i što izlazi iz naših pogona u Rajlovcu – po evropskim standardima, kaže predsjednik Uprave – generalni direktor ŽFBiH Enis Džafić.
Osim toga Željeznice FBiH su u proteklih nekoliko godina uspješno zaustavile trend nabavke usluga generalne opravke šinskih vučnih i vučenih vozila, te postepeno ovladale održavanjem vlastitog voznog parka u 100 % kapacitetu, te kontinuiranim unapređenjem i nastupom na tržištu kroz nekoliko Ugovora o pružanju usluga, prerasle iz nekoga ko nabavlja usluge u nekoga ko pruža usluge generalnog remonta i modernizacije šinskih vozila.
– U proteklih pet godina realizovali smo ugovore sa Termoelektranom Tuzla – za veliku opravku teretnih vagona, sa Arcelor Mittalom – za generalni remont i modernizaciju dizel hidraulične lokomotive serije 732, Ugovor sa Rudnikom Kakanj za veliku opravku teretnih vagona itd, kaže Džafić. (Vijesti.ba)