Terenske akcije čišćenja ilegalnih deponija – Let's Do It Tuzla

Danas je u prostorijama Međunarodnog ateljea „Ismet Mujezinović“ u Tuzli, održana je press-konferencija povodom najave desete terenske volonterske akcije čišćenja ilegalnih deponija otpada „Let’s Do It – očistimo zemlju za 1 dan“, koja će biti održana širom Grada Tuzla u petak, 17. septembra.

Riječ je o najvećoj volonterskoj akciji u historiji naše zemlje posvećenoj prvenstveno čišćenju ilegalnih deponija otpada u jednom danu, ali i čišćenju zelenih površina i drugih prirodnih vrijednosti.

Projekat „Let’s Do It Tuzla“ i terenske akcije koje se provode pod njegovim okriljem, sastavni su dio pokreta „Let’s Do It Bosna i Hercegovina“, odnosno „World Cleanup Day“, u kojem je u dosadašnjim ekološkim akcijama učešće uzelo preko 35 miliona volontera iz 168 zemalja svijeta. Tako su se Tuzla i ostali gradovi u BiH pridružili najvećem ekološkom volonterskom pokretu u svijetu, ujedinjenom u jednoj misiji – čišća i ljepša okolina za sve nas!

Deseta terenska akcija čišćenja ilegalnih deponija otpada biti će provedena na nekoliko lokacija u užem gradskom jezgru, ali i na području okolnih mjesnih zajednica. Ove godine, lokaliteti su podijeljeni na slijedeći način: Tuzla – Centar u okviru čega se čisti: vidikovac „Kicelj”, park „Slana Banja“, parking pored Filozofskog fakulteta te parking ispred TC „Merkator“; Tuzla – Zapad koji obuhvata park iza RGGF-a, teren ispred Univerzitetske dvorane, put uz rijeku Jalu u naselju Irac, most kod Livnice, plato glavne željezničke stanice, park iza Direkcije rudnika „Kreka„, dvorište OŠ „Kreka“ te park „Husinskih rudara“; Tuzla – Istok u okviru čega se uređuje područje naselja Sjenjak i Slavinovići – Luke; Tuzla – Ilinčica obuhvata pet reona na istoimenom izletištu te na kraju, ovom akcijom se obuhvata i lokalitet Tuzla – Kampus , koja akcija se sprovodi u sklopu „Festivala mladih 2021“. Pored gore pomenutih lokacija, ovogodišnjom akcijom biće obuhvaćene i sljedeće mjesne zajednice: Solina, Breške, D. Obodnica, Dobrnja, Mramor, Kreka, Gornja Tuzla, Husino i Kiseljak. Za sve volontere, učesnike terenskih aktivnosti, osigurane su vreće, rukavice i osvježenje.

U proteklom periodu, Organizacioni odbor projekta „Let’s Do It Tuzla“ pozvao je sve građane da prijave ilegalnu deponiju otpada, odnosno područje zagađeno ilegalno deponovanim otpadom, koje predstavlja potencijalnu lokaciju koja bi bila uvršena u ovogodišnji plan čišćenja.

-Uspješnost realizacije terenskih aktivnosti čišćenja proteklih godina podstakao nas je da i ovaj septembar bude u znaku čišćenja. Ovogodišnjom akcijom, obuhvatiti ćemo šire područje Grada Tuzla, uključujući i veliki broj rubnih mjesnih zajednica. Na ovaj način, uprkos novonastalnoj situaciji, nastojimo uključiti što veći broj kako volontera tako i lokacija, s ciljem minimiziranja ilegalnih deponija otpada. Bitno je napomenuti da su angažovane sve relevantne nadležne službe s ciljem osiguranja bezbijednosti naših volontera prilikom čišćenja ilegalnih deponija otpada i zelenih površina. U ovom trenutku možemo potvrditi da će u akciji čišćenja učešće uzeti preko sedam stotina volontera, svih starosnih skupina, uz poštivanje svih propisanih higijensko-epidemioloških mjera, izjavila je Merisa Zukanović, terenska koordinatorica projekta „Let’s Do It Tuzla“.

Zahvaljujući podršci kompanije “Eko život”, ovlaštenog operatera sistema upravljanja ambalažnim otpadom i zlatnog partnera projekta, u okviru ove akcije omogućeno je prikupljanje ambalažnog otpada, koji će biti upućen u proces reciklaže te time dobiti novu vrijednost.

Važnost relizacije ovog projekta prepoznala je i Misija OSCE-a u Bosni i Hercegovini, dajući na taj način svoj doprinos očuvanju prirode i podizanju ekološke svijesti kod svih struktura stanovništva.

Ove godine, s ciljem poštivanja aktuelnih higijensko-epidemioloških mjera, neće biti centralnog okupljanja volontera. Okupljanje volontera će se vršiti na svakom reonu/lokaciji zasebno u vremenskom periodu od 09h do 09:30h, nakon čega će u pratnji organizatora projekta biti upućeni na lokacije koje će se čistiti, dok će akcije u mjesnim zajednicama biti realizovane po drugačijem rasporedu.

Podijeli

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *