
Carinski terminal Suha luka Tuzla zvanično je počeo s radom, a prvi teretni voz s kontejnerima iz Luke Rijeka stigao je direktno na novi carinski kontejnerski terminal, čime je otvorena nova faza logističkog povezivanja Tuzlanskog kantona i Bosne i Hercegovine sa međunarodnim tržištima.
Ovo je prvi intermodalni centar u TK i predstavlja potpuno novu mogućnost za privredu – kombinovani željeznički i pomorski transport bez dugotrajnih procedura i dodatnih troškova koji su ranije usporavali protok roba. Novi sistem omogućava da roba iz Tuzle putuje željeznicom i morem prema cijelom svijetu, ali i da kontejnerska roba iz međunarodnih luka stiže direktno u Tuzlu.
Prvi voz doputovao je sa 16 kontejnera, a sedmični transport u oba smjera postaje redovan. Plan je da se u budućnosti uključi i Cargo centar na Aerodromu Tuzla, čime bi se formirao kompletan intermodalni hub za region.
Prema riječima Nenada Lukanovića iz Ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja TK, željeznički transport bi mogao postati znatno jeftiniji od drumskog, uz veliko rasterećenje cestovne mreže kroz BiH.
Direktor kontejnerskog terminala, Abdulah Avdagić, istakao je da je ovaj projekt bio rješenje na probleme privrednika koji su godinama imali komplikovane i skupe procedure pri transportu vangabaritnih tereta.
Put od ideje do realizacije trajao je skoro osam godina, a sada, uz novu logističku rutu Rijeka – Šamac – Doboj – Tuzla, roba stiže iz luke do Tuzle u samo jedan dan.
Iz Rail Cargo Logistics BH najavljuju mogućnost povećanja broja sedmičnih polazaka, zavisno od interesa privrede. Ovisno o vrsti tereta i veličini kontejnera, željeznicom se može prevesti 30 do 70 kontejnera po jednoj kompoziciji.
Otvaranjem Suhe luke Tuzla, Tuzlanski kanton se potvrđuje kao jedan od logistički najperspektivnijih regiona u državi, a privreda dobija brži, jeftiniji i sigurniji transportni koridor prema svijetu.
