Spojen most dužine 430 metara kod Gradiške

Most preko rijeke Save koji povezuje Bosnu i Hercegovinu i Republiku Hrvatsku. Njegovo puštanje u funkciju očekuje se krajem 2023. godine

0
182
Spojen most u Gradišci

Zavaren je posljednji spoj čelične konstrukcije mosta koji je jedan od najznačajnijih projekata na rijeci Savi i obezbijediće vitalnu saobraćajnu vezu između BiH i Hrvatske, kao i povezati BiH sa mrežom evropskih autoputeva.

Svečanoj ceremoniji prisustvovali su ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Vojin Mitrović, državni sekretar Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske Tomislav Mihotić, direktor Stalnog sekretarijata Prometne zajednice Matej Zakonjšek i šef Sektora za kooperacije pri Delegaciji Evropske unije u BiH Stefano Ellero.

Mitrović je rekao da je most dobrodošao ljudima i sa jedne i sa druge strane rijeke Save.

“Ovaj most će spojiti dvije ekonomije, Bosnu i Hercegovinu sa Hrvatskom, ali isto tako i s Evropskom unijom na dobrobit svih građana”, kazao je Mitrović.

Prema njegovim riječima završetak mosta očekuje se krajem maja 2022. godine, a puštanje u funkciju biće kada se završi dionica od 4,5 kilometra od mosta prema Koridoru 10.

“Očekujemo da će u narednih godinu, godinu i po, i taj dio biti završen”, pojasnio je Mitrović.

Podsjetio je da je pokrenuta inicijativa za izgradnju i stavljanje u funkciju integrisanog graničnog prelaza, odnosno zajedničkog graničnog prelaza koji se nalazi sa strane BiH, koji je izgrađen prije par godina po evropskim standardima.

Mihotić je kazao da će osim bržeg saobraćajnog povezivanja ovaj most otvoriti i mogućnost privrednog razvoja s obje strane granice.

“Nalazimo se i na međunarodnom cestovnom pravcu koji iz srednje Evrope preko Virovitice, Okučana, Banjaluke ide na Jadransko more i ta činjenica daje dodatnu vrijednost, osim gospodarskog daje i turistički značaj ovoj prometnici”, rekao je MIhotić i dodao da će ovaj dio BiH dobiti bržu poveznicu sa zapadnom Evropom.

Istakao je da je problem sa hrvatske strane stavljanja mosta u funkciju je i pristupna cesta, čija izgradnja kroz provedeni natječaj vrijedi oko 40 miliona evra.

“Ona bi nas trebala dovesti u mogućnost da se spojimo na hrvatsku mrežu autocesta i rok realizacije je dvije godine. Očekujemo da će krajem godine ili početkom iduće početi realizacija”, naveo je Mihotić.

Dodao je da podržavaju ideju, ukoliko postoji mogućnost, za integrisani granični prelaz, navodeći da to ne zavisi o njegovom ministarstvu.

“Siguran sam da ćemo do kraja 2023. godine imati živ promet preko ovog mosta”, naglasio je hrvatski ministar.

Ellero je rekao da simboličan čin znači povezivanje dvije države i povezivanje ljudi i dvije kulture.

“Ovo se dešava u vremenu oporavka ekonomije i ljudi nakon pandemije COVID-a. Samim tim ovo će da pruži podršku trgovini, ekonomiji, kao i rastu. Ovo je jedan od 13 ugovora koje Evropska unija podržava prema BiH, a vezano za izgradnju Koridora 5c do sada je to 225 miliona evra i to su nepovratna sredstva, u pitanju su grantovi, ne krediti”, istakao je Ellero i dodao da će nastaviti podržavati izgradnju Koridora 5c.

Komentarišući ideju o integrisanom graničnom prelazu on je rekao da je to dugoročni cilj i buduća perspektiva.

Zakonjšek je poručio da ovo nije samo most koji povezuje BiH i Hrvatsku, nego most koji povezuje Zapadni Balkan i Evropsku uniju.

“Kada ovaj most bude završen i kada se pusti u rad vidjećemo svaki dan promet od 2.400 vozila. Time će se povećati kapacitet prelaska granice, a isto tako će se približiti i poboljšati ekonomije dvije države”, kazao je Zakonjšek.

Naglasio je da je cilj da granični prelaz na ovoj lokaciji bude zajednički kako bi se omogućio što efikasniji prelazak.

Most je dug 430 metara, širok 22,6 metara i imaće po dvije kolovozne trake u svakom smjeru. Zbog plovnog saobraćaja Savom, srednji raspon mosta preko korita rijeke je 170 metara.

Ugovor o izgradnji mosta zvaničnici BiH i preduzeća Hrvatske ceste, potpisali su sa predstavnicima kompanije Integral inženjering iz Laktaša, koja je, u konzorcijumu sa firmama “Đuro Đaković montaža” i Zagreb-montaža.

Vrijednost radova je 19,6 miliona evra bez PDV-a, pola izgradnje finansirale su Hrvatske autoceste, a drugu polovinu Ministarstvo komunikacija i prometa BiH. Evropska unija sufinansira izgradnju međudržavnog mosta s 3,2 miliona eura bespovratnih sredstava.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here