Probajte jednu od najzdravijih, ali i najukusnijih vrsta riže

Smanjuje rizik od upala i raznih vrsta tumora te poboljšava probavu! Zbog visokog udjela vlakana, biljnih proteina i mineralnih soli dobro ju je imati što češće na jelovniku

0
182
Crvena riža

Kako se svi sve više okrećemo zdravoj prehrani, tako sve popularnije postaju i druge vrste riže, osim one uobičajene rafinirane. U posljednje vrijeme upravo je crvena riža postala jedna od hit namirnica, i to ne samo među vegetarijancima i veganima nego među svima koji paze što unose u organizam ili ih jednostavno zanimaju novi okusi. Ova integralna riža dugog zrna prepoznatljiva je po tamnocrvenoj ljusci koja obavija zrno i koja boju duguje antocijaninima, tvarima antioksidativnog učinka. Riječ je o orijentalnoj vrsti riže, no ona se danas uzgaja i u drugim dijelovima svijeta, pa čak i u susjednoj Italiji. Uglavnom potječe iz biološkog uzgoja i ima značajne dobrobiti za zdravlje. Karakterizira je specifičan aromatičan i orašast okus te zrna koja ostaju blago krckava i nakon kuhanja.

Danas se crvena riža može kupiti gotovo u svakom većem supermarketu, a postoji nekoliko vrsta, među kojima nema velike razlike u sastavu: integralna crvena riža biološkog uzgoja, crvena riža camargue (iz istoimene francuske pokrajine), integralna crvena riža thay s Tajlanda te integralna crvena riža java iz Indonezije. Crvena integralna riža vrlo često se brka s crvenom fermentiranom rižom, koja se koristi kao dodatak prehrani za snižavanje kolesterola, dok se integralna crvena riža koristi za kuhanje i odlična je za pripremu raznih ukusnih i zdravih jela. Za razliku od uobičajenih vrsta rafinirane riže, integralna crvena riža zadržava veću količinu vlakana i mineralnih soli, poput fosfora i magnezija, koji su odlični za zdravlje kostiju i živčanog sustava. Uz to ima vrlo nizak udio masti i dobar je izvor ugljikohidrata. Naročito je prikladna za osobe koje su na veganskoj prehrani jer opskrbljuje organizam biljnim proteinima. U tom smislu dobro ju je kombinirati sa žitaricama i mahunarkama poput slanutka, boba ili mahuna kako bi se zaokružio unos proteina. Crvena je riža i odličan izvor prirodnih antioksidansa te pomaže organizmu u borbi protiv slobodnih radikala, a to je korisno za staničnu obnovu te za zdraviju i ljepšu kožu. S obzirom na to da je ova riža integralna i obiluje vlaknima, pruža dugotrajan osjećaj sitosti i korisna je za bolju funkciju crijeva, ali i za održavanje optimalne tjelesne težine. U svakom slučaju, razloga da bude na jelovniku što češće je mnogo.

Jača imunitet

Boja ljuske crvene riže potječe od antocijanina, koji imaju antioksidativna svojstva i štite organizam od raznih bolesti. Crvena je riža i odličan izvor željeza i mangana, koji je također antioksidans s važnom ulogom zaštite tijela od slobodnih radikala i upala. Za usporedbu, integralna crvena riža sadrži čak deset puta više antioksidansa od smeđe riže. Bogata je je i cinkom, mineralom koji pospješuje cijeljenje rana i održava učinkovitim prirodni obrambeni sustav organizma. Naposljetku, obiluje i flavonoidima, koji poboljšavaju zdravlje stanica i smanjuju količinu slobodnih radikala u tijelu te se stoga njezinom redovitom konzumacijom smanjuje rizik od upala, alergija i raznih vrsta tumora.

Poboljšava probavu

Poput drugih integralnih žitarica, i crvena integralna riža ima visok sadržaj vlakana te na 100 grama sadrži čak 13 posto preporučene dnevne doze vlakana. Svakodnevni odgovarajući unos vlakana ubrzava uklanjanje otpadnih tvari iz probavnog sustava te tako štiti njegovo zdravlje i pruža zaštitu od hemoroida i divertikulitisa.

Sprječava zatvor

S obzirom na to da obiluje magnezijem (100 grama sadrži čak 32 posto preporučenog dnevnog unosa) koji pomaže u opuštanju mišića općenito, pa tako i onih probavnog trakta, što je iznimno važno za redovito pražnjenje crijeva, konzumacija ove riže može pomoći u rješavanju problema zatvora. Uz to, magnezij ima važnu ulogu u više od 300 enzimskih reakcija u tijelu, među kojima su i sinteza proteina i masnih kiselina te razgradnja hrane.

Korisna je i za zdravlje kostiju

Već spomenuti magnezij ključan je nutrijent i za izgradnju zdravih kosti. Manjak magnezija može za posljedicu imati razvoj osteoporoze i smanjenu gustoću kostiju kasnije u životu. Pokazalo se i da redovita konzumacija crvene riže pomaže u ublažavanju ili prevenciji bolova u zglobovima. Crvena riža obiluje i manganom i u 100 grama sadrži čak 130 posto preporučenog dnevnog unosa. Mangan je također važan za zdravlje kostiju i u kombinaciji s cinkom, kalcijem i bakrom osigurava normalnu gustoću kostiju.(Zivim Gloria.hr)

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here