Kampanja “Hrana Gurmana” dosegla je do 970.000 ljudi a njena misija se nastavlja

Tokom sedam mjeseci aktivne provedbe, kampanja Hrana Gurmana promovisala je više od 200 malih biznisa iz Bosne i Hercegovine i pomogla im da se suoče sa negativnim ekonomskim posljedicama pandemije COVID-19. Završila se i njena druga faza koju je proveo Sweden/USAID FARMA II projekat, a kampanju nastavljaju domaći akteri.

Sweden/USAID FARMA II projekt okončao je drugu fazu kampanje Hrana Gurmana, a od danas kampanju nastavljaju domaći aktera, Udružejne PROI i agencija Balkantina.

Kampanja je prvobitno pokrenuta 1. jula 2020. godine kako bi pomogla malim preduzećima uključenim u proizvodnju i distribuciju visokokvalitetne hrane da izađu na kraj sa negativnim efektima pandemije COVID-19. U okviru kampanje promovisani su njihovi proizvodi i usluge kako bi im se pomoglo da povećaju prodaju.

Prva faza kampanje trajala je od jula do septembra 2020. godine. Nakon pozitivnih reakcija i izražene želje da se kampanja nastavi, pokrenuta je i druga fazi kampanje koja je odvijala od početka decembara 2020. do početka aprila 2021. godine.

Tokom druge faze kampanje, broj podržanih malih biznisa porastao je sa 146 na 215. Među njima se našlo 165 proizvođača gurmanske hrane, 20 trgovina koje nude ove proizvode i 30 restorana koji u svojim kuhinjama koriste domaće proizvode i sastojke.

Nadovezujući se na prvu fazu koja se odvijala na pet društvenih medija, uključujući Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter i YouTube, u okviru kampanje uspostavljena je i samostalna web stranica www.hranagurmana.ba. Uz poveznicu sa web stranicom FARMA II, korisnicima je na stranici ponuđena interaktivna Mapa hrane gurmana i Katalog biznisa koji pruža informacije o malim preduzećima, njihovim proizvodima i lokacijama na kojim se prodaju.

Kampanju na društvenim medijima sada prati više od 3.500 osoba. Ukupni doseg u periodu od jula 2020. do marta 2021. obuhvatio je 970.000 osoba, pri čemu je mapa Hrana Gurmana zabilježila 14.000 posjeta, a katalog biznisa 41.700 klikova.

„Kampanja Hrana Gurmana za nas je bila prilika da proširimo svoj poslovni domet na cijelu BiH i dobijemo priliku da se naša poruka čuje i izvan granica lokalnih zajednica. Zbog toga je veći broj ljudi htio stupiti u kontakt s nama, bilo kao kupci ili kao osobe koje su nadahnute našom vizijom“, rekla je Neira L. Salkić, vlasnica proizvođača sokova Sherbeltook iz Sarajeva.

Dok se prva faza fokusirala na priče o lokalnim proizvođačima i promociju njihovih proizvoda, druga faza kampanje promovisala je također i žensko poduzetništvo i preduzetništvo među mladim ljudima u segmentu proizvodnje hrane.

“Hrana Gurmana podsjetila nas je na ono što zapravo traže naši potrošači. Naši kupci žele znati odakle dolazi njihova hrana i traže domaće proizvode koje povezuju sa zdravim životom“, rekla je Danijela Džakula iz Stoca, vlasnica OPG-a Džakula, proizvođača domaćih proizvoda od voća i povrća i dodala: „Moj biznis je promoviran na više načina, ali najviše su mi se dopali video i mini kampanja o ženskom preduzetništvu. Sigurna sam da će ova inicijativa ohrabriti i nadahnuti ostale žene da krenu putem preduzetništva“.

Druga faza kampanje uključila je 125 dnevnih objava na društvenim mrežama, oko 350 Facebook i Instagram priča, te osam viralnih videozapisa i jednak broj vijesti i priča.

U anketi o procjeni utjecaja kampanje među promovisanim malim biznisima, 62,5 posto primijetilo je da im se prodaja povećala tokom kampanje, dok je 68,8 posto izjavilo da je kampanja pridonijela promociji njihovih proizvoda. Svi ispitanici su izjavili da kampanju treba nastaviti.

Kampanju Hrana Gurmana je pokrenuo i sve do sada vodio projekat Sweden/USAID FARMA II. U budućnosti će se kampanja i provođenje njene misije voditi domaći akteri. Udruženje PROI, u suradnji s agencijom Balkantina, nastaviće voditi Hranu Gurmana gradeći na njenim dosadašnjim rezultatima.(bhrt,tl)

Podijeli

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *