Direktorica UNICEF-a o neophodnosti otvaranja škola: One nisu pokretači pandemije

Henriette H. Fore, izvršna direktorica UNICEF-a, uputila je otvoreno pismo o neophodnosti otvaranja škola i vlastima širom svijeta.

Njeno pismo prenosimo u cijelosti:

“COVID-19 je utjecao na gotovo svaki aspekt dječjeg života, ali možda najdramatičnije na njihovo obrazovanje. Kako ulazimo u drugu godinu pandemije COVID-19, slučajevi se nastavljaju pojavljivati širom svijeta neke se države ponovno otvaraju dok čekaju cjepivo, a djeca i mladi propuštaju obrazovanje. Dok su škole bile zatvorene, najmanje 463 miliona učenika nije imalo pristup daljinskom učenju i uprkos našim najboljim naporima, dodatnih 24 miliona djece rizikuje da potpuno iskliznu iz sistema. Ovo će preokrenuti desetljeća teško stečenog napretka, tragediju za djecu, njihove zajednice i njihove zemlje – bez obzira radi li se o zemljama sa visokim, srednjim ili niskim primanjima.

Uprkos jasnim dokazima da škole nisu pokretači pandemije, previše se zemalja odlučilo da škole ostanu zatvorene, negdje gotovo godinu dana. Bez hitnih intervencija, ovo bi moglo trajati više od dvije godine. Djeca ostaju zakinuta u sposobnosti čitanja, pisanja i osnovne matematike; u njihovoj sposobnosti da steknu digitalne vještine 21. vijeka; u školskim obrocima na koje su računali milioni dece; u svom mentalnom zdravlju i socijalnom razvoju jer propuštaju prijateljstva i svakodnevne interakcije; i u njihovoj sigurnosti – jer ih zatvaranje škola čini izloženijim zlostavljanju, nasilju i iskorištavanju.

Zbog toga apelujemo na sve vlasti da osiguraju da škole ostanu otvorene; da se škole stave na prvo mjesto u svim lokalnim planovima ponovnog otvaranja; i da se poštuju sve propisane mjere, s ciljem ublažavanja svih povezanih rizika. To je moguće učiniti.

Svjedoci smo nadahnjujućih primjera širom svijeta, od ponovnog otvaranja škola u različitim dijelovima zemlje, do otvaranja škola za različite dobne skupine; vidimo nova partnerstva koja pružaju obrazovanje marginaliziranoj djeci, ali ono što moramo jeste osigurati da se u bilo kojoj situaciji promjene epidemioloških mjera, škole otvaraju prve, odnosno zatvaraju posljednje.

Na nama u UNICEF-u, je da radimo ono što radimo najbolje. Surađivati s vladama, nastavnicima i roditeljima kako bi se svako dijete obrazovalo; slijediti dokaze, koji većinom ukazuju na to da škole nisu glavni pokretači širenja virusa; Zauzeti se za svako dijete koje propušta obrazovanje.

Pomozite nam da se zalažemo za pravo svakog djeteta na učenje i obratite se ako vam je potrebna podrška, jer djeci ne smijemo priuštiti još godinu dana zatvorenih škola.

Ukažimo na dokaze – i posljedice zanemarivanja obrazovanja. Borimo se za obrazovanje – i svijetlu budućnost – koje svako dijete zaslužuje.”(rsa,tl)

Podijeli

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *