Budilnik može da naškodi zdravlju?

Kalinkin ističe da čovjek ima svoj "unutrašnji" budilnik i da je potrebno samo da se podesi na pravi način

0
50
(Foto: Ilustracija)

Redovno podešavanje alarma za buđenje može da predstavlja opasnost po zdravlje, upozorava ljekar specijalizovan za poremećaje spavanja Aleksandar Kalinkin.

Buđenje uz pomoć alarma se mnogima čini kao potpuno prirodan početak dana, ali ta navika može da dovede do razvoja ozbiljnih bolesti, izjavio je Kalinkin, dodajući da je svakodnevno podešavanje uređaja za buđenje jedna od najgorih odluka po zdravlje.

“Jasno je da u nekim situacijama, poput planiranog putovanja, alarm može da se koristi u skladu sa situacijom. Ali, ako osoba to radi stalno, posljedica je hronična deprivacija sna, odnosno hronična neispavanost”, rekao je ruski ljekar.

S tim u vezi, on je napomenuo da nedostatak sna može da bude okidač za razvoj različitih bolesti.

“Ukoliko se dužina sna smanji bukvalno za jedan sat u odnosu na normu, koja je za većinu ljudi od sedam do devet sati, to povlači za sobom promjenu načina na koji se osoba osjeća, narušavanje kvaliteta života, pojavu pospanosti, narušavanje društvene aktivnosti, kao i odlaganje i odugovlačenje obaveza. Dolazi čak i do promjene aktivnosti ljudskog genoma, pritom ne nabolje. Odnosno, to je okidač za razvoj kardiovaskularnih bolesti, endokrinih poremećaja i pad imuniteta”, objasnio je doktor.

Svaki čovek ima svoj “unutrašnji” budilnik

Kalinkin ističe da čovjek ima svoj “unutrašnji” budilnik i da je potrebno samo da se podesi na pravi način.

“Kako bi se osoba probudila rano i ustala na vrijeme, potrebno je da normalizuje raspored spavanja, ode ranije u krevet i naspava se. Korišćenjem svog ‘unutrašnjeg budilnika’, odnosno biološkog sata, osoba će svesti negativan uticaj na svoj organizam na mininum”, konstatovao je stručnjak, prenosi B92.

Međutim, ukoliko osoba smatra da ipak misli ne može da se probudi na taj način, bolje je da ne koristi zvučni, već svjetlosni uređaj, smatra on.

“Napravljene su specijalne lampe koje simuliraju izlazak Sunca i tako se osoba lakše budi. To odmah potiskuje proizvodnju melatonina u jutarnjim i popodnevnim satima i normalizuje cirkadijalne ritmove”, dodao je Kalinkin.

On uz to savjetuje i tihu zvučnu pratnju, poput poja ptica.

“Takav budilnik će nježno izvoditi čoveka iz stanja sna. To je posebno važno tokom jeseni i zime kada se smanjuje količina sunčeve svjetlosti i smanjuje kvalitet sna”, zaključio je ekspert.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here