”U BiH imamo preko 50 posto malih trgovaca, što u Evropi nije slučaj. Mislim da će oni osjetiti značajnije udare. Naravno da ćemo njegov dolazak i mi osjetiti, ali mi radimo na niske marže, tako da mislim da se Lidl u tom smislu neće proslaviti kao u Srbiji. Vjerujemo u potrošače i domaću proizvodnju i trudit ćemo se da se izborimo”, kazala je Kunosić.
Istakla je da sve zavisi od potrošača, te da već 30 godina govori da građani moraju imati jaču svijest i da se na policama okreću domaćem proizvodu.
“Ne moramo smatrati da je lošiji kvalitet domaćeg proizvoda. Moramo otkloniti taj otpor prema domaćem proizvodu i naviku da je strano bolje”, istakla je ona.
Govoreći o cijenama proizvoda koje uslijed velike inflacije na kraju igraju ključnu ulogu u kupovini određenog artikla, Kunosić navodi da jake države imaju i jake poticaje, te da se jako teško boriti u tim segmentima.
“Ipak i pored toga mislim da nema velikih razlika u cijenama. Tu nema neke marže i profita”, poručila je.
Podsjetila je da su strani trgovački lanci i ranijih godina bili prisutni na bh. tržištu, poput Interexa i Tuša, ali su se na kraju povukli.
“Trudit ćemo se da se izborimo. I ranije su dolazili strani lanci koji nisu uspjeli opstati”, kazala je Kunosić.
Podsjetimo, početak rada njemačkog trgovačkog lanca Lidl, koji gradi svoj prvi objekat u Bijeljini, se očekuje vrlo brzo. Od prve najave dolaska govori se o njegovom uticaju na rad domaćih trgovačkih lanaca. Dobro je poznato da Lidl cilja na segment diskontne prodaje i da je njegov dolazak potaknut nedostatkom konkurencije u segmentu sniženja i niskoj kupovnoj moći potrošača.
Sasvim je sigurno da će dolazak Lidla unaprijediti konkurenciju maloprodajnih trgovačkih lanaca, što je u konačnici dobro za potrošače, a imat će uticaj i na poziciju domaćih proizvođača na bosanskohercegovačkom tržištu. (PRESS)