Prema najnovijem istraživanju o upotrebi informaciono-komunikacijskih tehnologija (IKT) za 2024. godinu, koje je proveo Federalni zavod za statistiku, više od tri četvrtine domaćinstava u Federaciji BiH posjeduje računar, dok internet priključak ima 82,3 posto domaćinstava. Televizijski prijemnik prisutan je u gotovo svakom domu (98,8%), a mobilni telefon koristi 96,1 posto domaćinstava.
Istraživanje također otkriva da je u prethodna tri mjeseca računar koristilo 71,9 posto pojedinaca, dok je internet upotrijebilo 83,3 posto stanovnika Federacije BiH. Zanimljivo je da je 30,5 posto korisnika interneta u tom periodu obavljalo online kupovine, čime je naglašena važnost e-trgovine u svakodnevnom životu.
Pogled na podatke prema tipovima naselja pokazuje male razlike – u gradovima računar posjeduje 74,9 posto domaćinstava, a internet priključak koristi 84,2 posto. U ruralnim područjima, računar je zastupljen u 73,5 posto domaćinstava, dok 80,8 posto ima pristup internetu.
Korištenje interneta varira u zavisnosti od aktivnosti. Gotovo svi ispitanici (99,2%) koriste internet za komunikaciju, 86,2 posto za pristup informacijama, dok ga 65,1 posto koristi za zabavu. Značajan postotak (59,5%) koristi internet za pretragu informacija o zdravlju, a 21,7 posto za građansko i političko učešće.
Kada je riječ o poslovnim subjektima, istraživanje je pokazalo da sva preduzeća u Federaciji BiH imaju pristup internetu, dok 78,5 posto osigurava mobilne uređaje sa internet pristupom. Brzine internet konekcije i dalje variraju, s tim da samo 9 posto preduzeća ima brzinu veću od 1 Gbit/s.
Online prisutnost je također u porastu – 69,4 posto preduzeća posjeduje vlastitu web stranicu, što je blagi porast u odnosu na prethodnu godinu. E-trgovina je također na uzlaznoj putanji, jer 28,1 posto firmi prodaje proizvode i usluge online, dok je društvene mreže poput Facebooka i LinkedIn-a koristilo 63,1 posto preduzeća.
Poslovni svijet sve više prepoznaje prednosti digitalne transformacije, pa tako 31,7 posto preduzeća održava online sastanke, a sve veći broj firmi koristi digitalne alate za vođenje poslovne komunikacije i dokumentacije.