Ekstremne temperature nikada nisu saveznik vozila, bilo da se radi o klasičnim automobilima s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem (SUS) ili modernim električnim vozilima. Ljetne vrućine, posebno kada temperature prelaze 30°C, mogu negativno uticati na performanse motora i elektronike, čineći putovanja izazovnijim.
Uticaj vrućine na SUS motore
Motorima s unutrašnjim sagorijevanjem, bilo benzinskim ili dizelskim, visoke temperature ne pogoduju. Kada zrak postane vruć, smanjuje se količina kisika u njemu, što rezultira slabijom smjesom goriva i zraka unutar cilindara. To može dovesti do gubitka snage motora, posebno kod onih s turbopunjačem, i povećanja potrošnje goriva jer motor ubrizgava više goriva da bi nadoknadio manjak kisika.
Ključni faktor u ovim situacijama je ispravno funkcionisanje rashladnog sistema. Redovno održavanje i provjera nivoa rashladne tekućine su od velike važnosti, posebno tokom vrućih dana.
Uticaj vrućine na električna vozila
I električna vozila nisu imuna na vrućinu, iako su motori manje pogođeni u poređenju s SUS motorima. Glavni problem leži u baterijama koje su osjetljive na visoke temperature. Baterije optimalno rade u rasponu između 20°C i 25°C, a kada se ove temperature premaše, dolazi do ubrzanih elektrohemijskih reakcija koje smanjuju performanse i vijek trajanja baterije.
Stručnjaci navode da se zbog vrućine može smanjiti domet električnog vozila – na primjer, na 32°C domet se može smanjiti za 5%, a na 38°C čak do 31%. Zbog toga je važno da električna vozila imaju efikasan sistem hlađenja, uključujući toplotne pumpe koje pomažu u regulaciji temperature tokom punjenja baterije.