Boeing CO izvijestio je da je jučer uspješno završen pokusni let njegovog novog modela zrakoplova 777X, najvećeg dvomotorca na svijetu.
Zrakoplov 777X, veća i efikasnija inačica uspješnog Boeinga 777 mini-jumbo, poletio je iz komercijalne baze u okolici Seattlea jučer u 10:09 po mjesnom vremenu, a sletio u 14 sati. Snažni vjetrovi prisilili su kompaniju da ovaj tjedan dvaput odgodi pokusni let.
Daljnja testiranja i certificiranja trajat će mjesecima prije nego što ta letjelica postane operativna u Emiratima 2021. godine.
Avion dug 77 metara
Boeing je ranije objavio da će njegov dosad najveći dvomotorac, dizajniran za prosječno 406 ljudi, prvi put poletjeti početkom ove godine, a prva isporuka očekuje se sljedeće godine. Prvotno je bilo predviđeno da se prva isporuka obavi sredinom ove godine, što nije moguće zbog problema u razvoju.
Taj 77 metara dug avion je znatno veći od svojih prethodnika 777-300ER-a i aviona Airbus A340-600. Čak i malo duži od dosadašnjeg rekordera 747-8, zadnje verzije aviona Queen of the Skies.
Zahvaljujući svojoj dužini, avion je dizajniran tako da se u njega može smjestiti između 400 i 425 putnika u dvije klase. Broj sjedišta će varirati ovisno o zahtjevima određenih aviokompanija.
Najduži putnički avion na svijetu Boeing 777X službeno je predstavljen Upravi Boeinga u glavnom proizvodnom pogonu tvrtke u Everettu u Washingtonu u ožujku prošle godine. Službeno predstavljanje aviona bilo je pojednostavljeno i održano u glavnom proizvodnom pogonu kompanije kako bi se odala počast stradalima u Boeingovom modelu 737 MAX 8.
Zrakoplovi 737 MAX globalno su prizemljeni u ožujku nakon dvije nesreće u kojima je poginulo 346 ljudi. Istraga je utvrdila kako su softver i senzori pridonijeli nesreći jer piloti nisu mogli kontrolirati zrakoplove.
Prodano je 309 tih aviona
Zrakoplov 777X prvotno je trebao obaviti prvi pokusni let u ljeto prošle godine, ali je odgođen do 2020. zbog problema s motorima GE9X koje proizvodi General Electric. Problemi su se pojavili i u rujnu prošle godine tijekom konačnog testiranja opterećenja kada su eksplodirala vrata zrakoplova.
Konačni testovi opterećenja zrakoplova podliježu “teretima i naporima koji prelaze uobičajena operativna opterećenja”, a nadgledaju ih inspektori Federalne uprave za zrakoplovstvo (FAA) kao dio postupka certificiranja zrakoplova, rečeno je nakon tog incidenta.
Boeing je objavio da je prodao 309 letjelica tog tipa.