Sporadični jesu, ali i dugogodišnje „prigodničarski“ kontinuirani, vrlo ekstremno oštri napadi na većinski političku Tuzlu i njene ljude, odnedavno nemaju respekta čak ni prema tužnim godišnjicama Srebreničkog genocida, kao što je ovih dana. I uvijek poluhisteričnim konstrukcijama poluistina ili besmislenim analogijama, konkretno, potpuno suludim povezivanje neslužbenog i inkognito postavljanja/skidanja napisa srebreničke tematike sa gradskog mosta „Pasarela“, direktno sa najširim pojmom Tuzle i njenih građana.
Najmanji je „problem“ definiranja besmislene banalnosti političke pozadine takvih ispada, ali radi se i o široj konotaciji revidiranja osnovnih činjenica iz ratnog i poratnog perioda posljednjih četvrt vijeka življenja u našem Gradu.
Naime, ratnim zločinačkim velikosrpskim progonima i masovnim ubistvima do genocida nesrpskog stanovništva Podrinja, dominantno tadašnjih Muslimana, pokrenuta su dva velika vala egzodusa civilnog stanovništva, ponajviše prema tuzlanskoj regiji i Tuzli. Prvi se odigrao u rano proljeće 1991.g. bijeljinskim i u nastavku, ostalim podrinjskim pokoljima, a drugi u julu 1995.g. posljedično izvršenjem Srebreničkog genocida. Više desetina hiljada ljudi, žena i djece pronašli su spas golih života u našem gradu, koji ni sam, posebno ranih devedesetih godina, nije bio sigurno i u potpunosti odbranjen.
I u tim preteškim haotičnim ratnim okolnostima, kada je nedostajalo svega, izuzev običnog ljudskog saosjećanja gotovo svih Tuzlaka, da pomognu sunarodnjacima prognanicima u nezamislivoj nevolji, lokalne vlasti Tuzle su uz ogromne napore uspjele da zbrinu nesretne ljude medicinski, humanitarno i na logistički najbolji način. Spašeni su, što je najvažnije, životi i omogućen kakav-takav život u značajno vojno i logistički, i na svaki drugi način, polublokiranoj široj tuzlanskoj regiji. I nastupili su dani, mjeseci i godine zajedničkog teškog, preteškog preživljavanja.
Trebalo je i više od dvadeset mirnodopskih godina, puno napora, pa i više od toga, da se životi svih nas, a posebno bespovratno unesrećenih prognanika, barem djelimično vrate u nešto što bi se moglo nazvati normalnim, podnošljivim življenjem u datim okolnostima.
U međuvremenu, u našem Gradu izrasla je, stasala i iškolovala se jedna potpuno nova, mlada generacija Tuzlaka, koji su osnovali svoje porodice i kojima je Tuzla postala upravo ono što i svima nama prije njih: jedini grad, najljepši i najvoljeniji na ovom vidljivom svijetu oko nas. I ne postoji u njihovim srcima, ama baš, ništa drugo osim ljubavi, jednostavnosti iskrenog pripadanja jednoj, ne bezuslovno idealnoj, ali zajednici i sredini „tuzlanskog življenja“ najšire tolerancije, prijateljskog ophođenja, prihvatanja razlika kao prednosti i dobroćudne dobronamjernosti kao urbanog stila života.
To je ono najbolje, što možemo, a imamo i pravo na to, poželjeti i svima drugima: budite „Tuzlaci“, ako i ne živite sa nama u našoj Tuzli. A, možete ako poželite, svi su dobrodošli. Posebno, ako navijate za „Slobodu“, a možete, odnedavno, i za „Tuzla City“. (Piše: Derviš ČIČKO)
Meni se čini da su iz Banovića i islamovca ovdje sagradili cenife da imaju gdje sr*ti
Sociologija urbanizma kaže da se tek u trećem koljenu dovršava proces asimilacije doseljenika. Navedenu populaciju karakteriše zajednička prepoznatljivost snažno ispoljenog etnoruralizma koja sa 150 godišnjim kontinuitetom formacije urbano industrijske kulture Tuzlanskog etno miljea teško može dati ubrzanje simbiotskim procesima da bi bila izuzetak od ovog načela.
Da. Ali, emotivno je moguće, ako je stvarno poligeneracijski.