Umjetnost ne miruje i ne spava, uprkos “novoj normalnosti” i mjerama koje zabranjuju okupljanja publike.
Dvadeset i šeste po redu, Sarajevske večeri muzike SVEM počele su u utorak vrhunskim koncertima koji su se pratli online a održali u realnom vremenu. Sarajevska filharmonija izvela je 8. Beethovenovu simfoniju uz ravnanje maestre Samre Gulamović, iz prazne dvorane Narodnog pozorišta u Sarajevu. Nakon toga, imali smo priliku čuti vjerne prijatelje SVEM-a, sjajnu violinisticu Alenu Baevu uz pijanistu Vadima Kholodenka, koji su svirali uživo iz Varšave.
SVEM se nastavlja večeras, koncertom izuzetnog i našeg trenutno najznačajnijeg gitarise Sanela Redžića. On će uživo iz Crkve sv. Nikolaja i Jakoba u Erfurtu (Njemačka) izvesti djela Bacha, de Falle i Weissa.
Svečano finale SVEM-a zakazano je za subotu 12.09. a riječ je o koncertnom spektaklu u kojem će szudjelovati solisti i hor Opere Narodnog pozorišta Sarajevo, Sarajevska filharmonija pod ravnanjema Maestra ive Lipanovića. BIt će izveden čuveni Requiem Wolfganga Amadeusa Mozarta, a događaj će režirati Dino Mustafić. Organizatori i izvođači ovim koncertom žele odati pijetet žrtvama COVID-a u našoj zmelji i cijelom svijetu.
“Kao građanin Sarajeva, ponosan sam što naš grad odaje poštu žrtvama opake bolesti. U ovim teškim vremenima umjetnici na različite načne, kroz različite formate nalaze put do publike. Mozartvob Requiem nije slučajno odabran za kraj SVEM-a. Ovo radimo u vanrednim okolnostima, u vremenu kada se postavlja nnogo pitanja, ali muzika može ponuditi neke odgovore. Requiem nije samo misa za mrtve, već je u svom dramatičnom tonu muzika koja nas tjera u kontemnplaciju, koja može da nas raspoluči između onoga što su naši strahovi, zebnje i iščekivanja, a s druge strane nada i ljubav.
Koncert koji će se održati na Trgu Susan Sontag ispred Narodnog pozorišta, a biti prikazan cijelom svijetu, biti jedan svojevrsni umjetnički izraz, poruka da će umjetnost sigurno, bez obzira na okolnosti, preživjeti, da je ona važna za društvo i da ćemo svjedičiti boljim i ljepšim vremenima” rekao je Dino Mustafić na današnjoj press konferenciji uoči događaja.
Maestro Ivo Lipanović osvrnuo se na činjenicu da je isto ovo djelo, Mozartov Requiem, Sarajevska filharmonija izvela 1994. godine u porušenoj Vijećnici, kada je orkestrom dirigirao slavni Zubin Mehta, a ni tada ispred orkestra nije bilo publike.
“Meni je čast kao dirigentu da nastavim sa ovom tradicijom”, pojasnio je Lipanović Na pitanje portala Radiosarajevo.ba kako u emotivnom smislu doživljava rad na događaju kojim će se odati pošta žrtvama COVID-a, Lipanović kaže da ovo djelo ima poseban značaj za njega:
“Kada god dirigiram neko sakralno djelo posebno se unesem u to. Ako je čovjek religiozno osviješten to shvaća na jedan poseban način, s osjećajem za nešto što se duboko u djelu nalazi. Apsolutno imam empatiju i emocionalnu privrženost, kada dirigiram Requiem. To je bilo i kada je moj veliki prijatelj maestro Šutej preminuo, i neposredno nakon što mi je otac preminuo, svaki put sam to doživljavao na jedan drugačiji način. I ovaj put kada je to za sve žrtve COVID-a, bolesti koja ne bira. Jednostavno, moramo se boriti i izboriti s time, naglasio je Lipanović.
Umjetnički direktor SVEM-a Ninoslav Verber istaknuo je da su, kako za publiku, tako i za izvođače, živi koncerti nezamjenjivi. Ipak na ovaj način pokušalo se dostići najviši umjentički standard. Koncerti se izvode online ali uživo, u realnom vremenu, a svi koji kupe ulaznicu imaju mogućnost odloženog gledanja u trajanju od mejsec dana. Svi sudionici su izrazili nadu da ćemo što prije imati mogućnost posjećivati koncerte uživo.
Ulaznice za online praćenje koncerta mogu se kupiti na prodajnim platformama kupikartu.ba i eKupon.ba, a za publiku iz dijaspore na oficijelnoj stranici festivala maf.ba
U finansijskom smislu festival su podržali BH Telecom, Grad Sarajevo, Kanton Sarajevo i Ambasada SAD.(rsa,tl)