Trideseta obljetnica 115. brigade Zrinski navršava se 10. maja 2022. godine, a obilježit će se u subotu, 7. maja na Husinu.
S obzirom na to da je strastveni motociklista, bivši zapovjednik ove brigade, Zvonko Jurić, s motorom je lani je prešao 115.000 km, u znak sjećanja na brigadu Zrinski povodom 30. godišnjice njenog utemeljenja.
Dakle: 115 za 115-tu! – poručio je za portal TuzlaL!VE.
Zvonko Jurić, sada već trostruki pobjednik nacionalnog touring kupa, u sezoni 2022. natječe se za titulu svjetskog prvaka u touringu. U organizaciji FIM-a već je nastupio na prvom eventu sezone u Gvatemali, a društvo mu je kao i uvijek pravila supruga Nada Jurić.
Iako se prije svega natječe sam sa sobom, uživajući u svakom prevaljenom kilometru, Zvonko Jurić nema prave konkurencije u Hrvatskoj, pa ni ovom dijelu Europe. Sa životnom suputnicom i suvozačicom Nadom uživa u maratonskim putovanjima, a samo lanjske 2021. njihova je California 1400 okrenula punih 115.000 km.
Jurić kaže da je ovih 115.000 KM posvetio 30-obljetnici utemeljenja 115. HVO brigade Zrinski, čiji je jedan od osnivača i njen prvi zapovjednik.
Godinu prije toga 60.000 km, a tijekom 2019. nešto više od 83.000 km. U Zvonkovoj vitrini sada stoji i zlatna plaketa HMS-a, no čini se kako priča neće stati na tome. Početkom sezone 2022. priča je dobila snažan internacionalni, odnosno globalni predznak, jer se Zvonko na nagovor predsjednika BMW Moto kluba Zagreb, Stjepka Varge, prijavio za sudjelovanje na natjecanju Touring World Challenge u organizaciji FIM-a (Federation Internationale de Motocyclisme). Riječ je o svjetskoj motociklističkoj federaciji, odnosno krovnoj organizaciji međunarodnog motociklističkog sporta koja okuplja i predstavlja 113 nacionalnih motociklističkih saveza.
Natjecanje svjetskih putnika
Jedna od aktivnosti FIM-a je i touring natjecanje, koje podrazumijeva vožnju javnim cestama radi rekreacije i putovanja. To može biti i posjet drugim zemljama ili različitim područjima s upoznavanjem domicilne kulture te razgledavanjem znamenitosti i krajobraza. FIM je u svoje touring aktivnosti od 2019. godine uvrstio Touring World Challenge (TWC).
Riječ je o najvišem rangu moto touring natjecanja na svijetu. Natjecati se mogu pojedinci i klubovi, a proglašenje pobjednika je na godišnjoj FIM-svečanosti u Monaku gdje se uručuju priznanja svim motociklističkim prvacima prema kategorijama: Moto GP, MXGP, Trial, Enduro, Rally, Speedway i TWC. Natjecanje TWC sastoji se od desetak moto događanja u jednoj sezoni, a kalendar se objavljuje za svaku novu sezonu, dok su bodovanja i propozicije uređeni posebnim pravilnikom.
Otvorenje sezone u Gvatemali
Srednjoamerička država (Gvatemala – op.tp) bila je domaćinom prvog od deset ovogodišnjih FIM TWC evenata. X. Convencion Internacional održan je od 16. do 20. veljače u turističkom resortu IRTRA u kontinentalnom dijelu dvjestotinjak kilometara zapadno od glavnog grada prema granici s Meksikom.
Oko dvije stotine motociklista iz šest srednjoameričkih te pet europskih zemalja sudjelovalo je u petodnevnim vožnjama po unutrašnjosti te centralnoameričke države.
Ako niste pročitali
Zvonko i Nada motociklom obilaze svijet
“Sama odluka za naše ovogodišnje sudjelovanje pala je u zadnji čas. Prijavio sam
se za natjecanje u pojedinačnoj konkurenciji, a na sva putovanja idem u pratnji Nade,
moje životne i moto suputnice”, objašnjava Zvonko i nastavlja s pojedinostima vezanim
uz prekoatlantsko putovanje.
_________________________________
Kalendar FIM TWC 2022.
• X Convencion Internacional – Gvatemala
• Bikers Night – Litva
• 46° Volta International a Mallorca – Španjolska
• 24° Les a Les – Portugal
• Faro Gathering – Portugal
• Rally – Njemačka
• Al Confini Tra Terra e Mare – Italija
• 20000 Lieux sur le Mers – Švicarska
• Mototour of Nations – Grčka
• Touring Xacobeo Volta a Galicia – Španjolska
_____________________________________
“Prijava organizatoru, avionske karte, uplata kotizacije, međunarodna vozačka dozvola, rezervacija motora, osiguranja, covid certifikat, PCR test, bukiranje hotela prije i poslije samog događanja, samo su dio priprema koje je trebalo obaviti. Prve noći po dolasku dočekao nas je i snažan potres, a zatim i česti nestanci struje u resortu te nedostatak bežičnog interneta u hotelskoj sobi. Nismo se priviknuli na vremensku razliku, nedostatak adaptera za punjenje mobitela, loše ceste i velike gužve… Sve te manjkavosti nisu nam
poremetile užitak. Sve ono što touring pruža, konzumirali smo do kraja”, prisjeća se
Zvonko.
Nakon potresa i neprospavane noći, s tročlanom ekipom iz Portugala preuzeli su iznajmljene motocikle, konkretno Suzuki V-Strom 1000. Na putu ka odredištu vozili su do starog kolonijalnog grada i bivšeg glavnog grada srednje Amerike, Antigua Guatemala.
Tri tajanstvena vulkana
“Grad je popločan vulkanskim kamenom. Sve ulice su jednosmjerne i sijeku se
pod pravim kutom. Česti potresi i vulkanske erupcije uništavali su grad i primorali su stanovništvo da potraži sigurnije mjesto za život te je na četrdesetak kilometara udaljenosti osnovan Guatemala City. U narednim danima vozili smo kroz unutrašnjost, preko planinskog lanca Sierra Madre, uz jezero na nadmorskoj visini 1562 m i najveće dubine 200 m. Plodna brda, ribarska sela i prekrasan krajolik nižu se oko plavozelenog jezera. Tri vulkana – Toliman, Atitlan i San Pedro – uzdižu se iznad svega. Tajanstvena ljepota prožima cijelo područje. Ovdje obitava Quetzal, sveta ptica Maya po kojoj je domaća valuta dobila ime, a posvećena joj je i nacionalna himna. Vozili smo kroz plantaže kave koje su u višim predjelima, zatim pored plantaža banana i u nižim predjelima kroz polja šećerne trske”, prisjeća se Zvonko.
Važno je istaknuti da je za ovu, četvrtu godinu Touring World Challengea, među deset
evenata FIM odabrao i Gvatemalu, a Europljanima je to bio eliminacijski događaj za
sudjelovanje u natjecanju. Dakle, bez bodova iz Gvatemale više se ne može konkurirati
za pobjedu.
Kaos na cesti
Treći dan vozilo se lokalnim i zavojitim planinskim cestama između vulkana od kojih se iz ponekoga podiže dim visoko u nebo.
“Predvođeni domaćim motociklistima, nama su vožnje izuzetno brze i rizične zbog
gustoće prometa i jako lošeg stanja lokalnih cesta”, prepričava Zvonko, ali ističe da su
vozači automobila i kamiona vrlo korektni.
Iako su se kretali u grupama po dvadesetak sudionika s razmacima od pet minuta, ubrzo je došlo do sustizanja i međusobnog pretjecanja, što je uz mnoštvo lokalnih motociklista preraslo u sveopći kaos.
“Odroni na cestama, oštećeni kolnici, vozila koja se parkiraju gdje stignu, pješaci u u mjestima koji se kreću među vozilima, traže dodatni oprez. No, susretljivost i srdačnost svake osobe na koju smo naišli kazuju nam i onu ljepšu stranu. Nigdje nema nervoze, nitko
ne trubi, nitko nas nije ni pokušao prevariti u trgovanju, taksi prijevozu ili zamjeni valute. Ipak nas je pratilo osiguranje s dugim cijevima”, dočarava nam Zvonko okolnosti
ovog egzotičnog putovanja.
**************************************
California će uskoro ‚okrenuti‘ 300.000 km
Moto Guzzijev cruiser nije transportiran za Gvatemalu, što zbog komplicirane logistike i visokih troškova, što zbog činjenice da nikako ne odgovara kaotičnim i lošim prometnicama Srednje Amerike. Tijekom zimskog razdoblja California je rastavljena i temeljito pregledana u zagrebačkom servisu Moto Mondo, gdje je serviser Goran Čale utvrdio kako su sve komponente unutar tvorničkih tolerancija.
U protekle četiri godine nije zabilježen ni jedan kvar, a Zvonko i Nada posjetili su ukupno 46 zemalja na tri kontinenta. Vrijedi istaknuti i kako je Zvonko Jurić uspješno odradio čak 10 izazova asocijacije Iron Butt, no to je priča za neko od idućih izdanja.
**********************************
U pauzama i večernjim satima intenzivno su se družili s motociklistima iz ostalih zemalja, koji su pokazali velik interes za posjet Lijepoj našoj.
“Zadnjeg, šestog dana natjecanja ruta je vodila nazad u Guatemala City. Svima se žurilo na povratni let za Europu, no Zvonko i Nada produljili su boravak u glavnom gradu kako bi ga bolje upoznali. konzumirali smo do kraja”, prisjeća se Zvonko.
“Ciudad de Guatemala s konurbacijom broji pet milijuna stanovnika. Na nadmorskoj visini
od 1500 m klima je ugodna. Ljubazni taksist pokazivao nam je znamenitosti po
centru grada, a malo smo se prošetali i fotografirali. Malo, jer centar grada je nesigurna zona te se vožnjom rubnim dijelom favela vraćamo u našu sigurnu zonu. Jako
zadovoljni, prepuni dojmova, s brojnim novim poznanstvima i bez ijedne neugodnosti vraćamo se doma. Adios Querido Guatemala”, zaključuje Zvonko koji već započinje s pripremama za sljedeći TWCevent u Litvi. (Motorevija, Zagreb)
[…] “Ciudad de Guatemala s konurbacijom broji pet milijuna stanovnika. Na nadmorskoj visiniod 1500 m klima je ugodna. Ljubazni taksist pokazivao nam je znamenitosti pocentru grada, a malo smo se prošetali i fotografirali. Malo, jer centar grada je nesigurna zona te se vožnjom rubnim dijelom favela vraćamo u našu sigurnu zonu. Jakozadovoljni, prepuni dojmova, s brojnim novim poznanstvima i bez ijedne neugodnosti vraćamo se doma. Adios Querido Guatemala”, zaključuje Zvonko koji već započinje s pripremama za sljedeći TWCevent u Litvi. (Motorevija, Zagreb) (TuzlaLIVE.ba, 3. maja 2022. godine) […]