Tuzlanski kanton i dalje živi i trpi svoju cestovnu blokadu. O toj blokadi se govori decenijama, ali konkretni koraci se ne preduzimaju. Ni ove godine, ovaj kanton neće vidjeti ni pedlja autoputa niti brze ceste, a do glavnog grada Sarajeva Tuzlaci će i dalje putovati satima.
Prema odgovoru koji je BHRT dobio od Javnog poduzeća Autoceste Federacije BiH, Tuzla će i dalje čekati na brzu cestu prema Orašju i biti prometno izolirana, a u gradove udaljene 40 kilometara vozači će i dalje putovati i po sat vremena.
Od Tuzle do Sarajeva i sada nam treba dva i pol do tri sata vožnje. Zbog gospodarske izoliranosti, Tuzlanski kanton gubi i do 30 posto više investiranja u ovo područje.
Zanimljivo je kako vlasti u TK sve ove godine nikada nisu pronašli adekvatnog sugovornika na federalnoj ili državnoj razini vlasti, iako je iz Tuzle jako puno političkih dužnosnika koji obnašaju važne funkcije u institucijama Federacije BiH ili sjede u Parlamentu Federacije BiH od kojeg ovisi cestovna infrastruktura, piše BHRT.
Autocesta Tuzla – Orašje imat će strateški značaj za gradove Posavskog i Tuzlanskog kantona i Distrikt Brčko. Bit će vezana za paneuropski koridor X koji prolazi Hrvatskom, odnosno Europskom unijom. No, za sada je to sve samo mrtvo slovo na papiru. Izgradnje autoceste na ovom području nema ni na vidiku.
Tuzlanski kanton je u 2024. godini prometno ostao potpuno izoliran. Potpuno je ugašen željeznički promet, aviokompanije otkazuju svoju suradnju s Međunarodnim aerodromom Tuzla, a zakrpljene i prenapučene magistralne ceste ostaju i dalje surova realnost kojom ćemo očito još dugo voziti. (M.N.)