Tri znaka koja otkrivaju da je riječ o lažnom profilu na Facebooku i Twitteru

1. Prate mnoštvo osoba

Prevaranti pokušavaju baciti mrežu što dalje pa stoga prate što je više moguće ljudi na društvenim mrežama kako bi imali što veći broj meta.

Treba dodati da postoje internetske stranice koje omogućavaju da kupujete pratitelje, čime se posebno koriste prevaranti. To su najčešće automatski profili.

Prema tome, ako vidite da neki profil na društvenim mrežama prati 14.000 osoba, ali ima samo 12 pratitelja, velika je šansa da je u pitanju lažni profil. Ako i dalje niste sigurni, potražite zajedničke prijatelje ili interese – ako nemate baš ništa zajedničko s tim profilom, to je još jedna crvena zastavica.

Komando dodaje i da će automatski profili najčešće ostavljati komentatre na sličnim lažnim profilima kako bi stvorili dojam autentičnosti. Sve to rade kako bi uvjerili druge da su u pitanju pravi profili iza kojih stoje prave ljudi te kako bi lakše vrebali žrtve.

2. Fotografije vaših prijatelja

Kibernetički kriminalci često se mogu predstavljati kao vaši prijatelji kako bi lakše zadobili vaše povjerenje. Uz to se i pretvaraju da su u nevolji i da hitno trebaju vašu pomoć pa vas pritom najčešće traže novac. Ako nasjednete na to, velika je šansa da taj novac više nikad nećete vidjeti.

Uobičajeno je da prevaranti koriste fotografije vaših prijatelja kako bi vas lakše prevarili. Prije nego odgovorite na poruku prijatelja koji se iznenada našao u nevolji, bilo bi pametno da najprije provjerite o kakvom je profilu točno riječ, prenosi N1.

Ako primijetite bilo što sumnjivo, javite se prijatelju na nekoj drugoj platformi. Ako vam prijatelj potvrdi da to nije njegov profil, prijavite lažni profil.

3. Besmislene objave

Još jedan način na koji se prevaranti žele prikazati kao autentični profili jesu besmislene objave. Oni će podijeliti na svom profilu mnoštvo fotografija ili memeova kako bi njihov profil izgledao što realnije.

Ako ste sumnjičavi prema nekom profilu, pregledajte malo objave koje dijeli. Premalo objava ili previše objava s ‘recikliranim’ fotografijama bi trebali biti znak upozorenja.

Podijeli

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *