Uvođenje biometrijskih sistema na granici, kao i novi ETIAS sustav koji će zahtijevati trogodišnju putnu autorizaciju, očekuje nas iduće godine. Uz to, Europska unija zasad nema namjeru mijenjati pravilo koje ograničava boravak profesionalnih vozača iz Bosne i Hercegovine na 90 dana unutar svakih 180 dana.
Ova ograničenja predstavljaju ozbiljan izazov za poslovnu zajednicu u BiH, posebice za kompanije koje su snažno usmjerene na vanjsku trgovinu, uključujući izvoz proizvoda i uvoz repromaterijala, piše Večernji list BiH.
Ograničenje boravka vozača postaje sve veća prepreka za kompanije koje su primorane trpjeti gubitke zbog stroge regulacije dužine boravka u EU.
Prema dobro obaviještenim izvorima, na području EU postoji kronični nedostatak vozača, pa se zadržavanje pravila od 90 dana tumači i kao mjera zaštite europskog tržišta radne snage u sektoru transporta. Unatoč podršci BiH, EU prirodno daje prednost zaštiti svojih radnika.
Za BiH, to znači daljnji rizik odljeva vozača u inostranstvo, dok bi druga opcija mogla biti registracija domaćih kompanija u susjednim državama članicama EU, što bi olakšalo problem boravka vozača, ali ne bi nužno išlo u prilog razvoju domaćeg gospodarstva.
Dugoročno, privreda BiH nastoji pronaći svoje mjesto na regionalnom i budućem zajedničkom europskom tržištu, zaključuje Večernji.ba.