Rezultati TIMSS istraživanja pokazuju da škole u BiH nisu pripremljene za znanje potrebno za 21. vijek, stoji u zajednička izjavi Delegacije EU u BiH i specijalnog predstavnika EU u BiH, Misije OEBS-a u BiH, Kancelarije UNICEF-a u Bosni i Hercegovini i Ambasade Sjedinjenih Američkih Država u BiH.
Kako su naveli u izjavi, bosanskohercegovačkoj djeci nisu pružene iste mogućnosti da razrade svoje potencijale kao što su njihovim vršnjacima iz država s visokim i srednjevisokim prihodima stanovnika. Veliki broj djece u BiH, njih 600.000, više ne može čekati jer im je budućnost ugrožena.
“Kao što su pokazali rezultati PISA istraživanja za 2018. godinu i danas potvrdili rezultati TIMSS istraživanja, BiH je zapala u krizu u učenju, a to bi, uz pandemiju, moglo dovesti do podrivanja decenijama sticanog pomaka i pogoršati već ukorijenjenu nejednakost.
Zato je sada neophodno da obrazovne vlasti u BiH hitno osmisle i provedu sveobuhvatne obrazovne reforme koje će se zasnivati na nalazima izvedenim iz rezultata velikih međunarodnih istraživanja, jer isti pružaju iscrpne podatke za donošenje utemeljenih strateških odluka”, naveli su u zajedničkoj izjavi.
Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje objavila je rezultate i Izvještaj s preporukama međunarodnog istraživanja TIMSS 2019 za Bosnu i Hercegovinu koje prati trendove u znanju matematike i prirodnih nauka i pruža podatke o učeničkim postignućima iz spomenutih oblasti i elementima koji na njih utiču. (N.N.)