Profesionalni vozači s Balkana prijete potpunom blokadom transportnih koridora prema Evropskoj uniji

Profesionalni vozači zaprijetili su blokadom transportnih pravaca sa više od 300.000 vozila ako EU do 16. juna ne prekine diskriminaciju boravka. Blokada može prouzrokovati velike zastoje u trgovini

podaci o izvozu robe iz zemalja u regionu bih losija u odnosu na isti period prosle godine
– Foto: Ilustracija)

Predstavnici vodećih transportnih udruženja sa Zapadnog Balkana (WB6) održali su regionalni samit u Bijeljini, gdje su jednoglasno uputili ultimatum Evropskoj uniji – ukoliko do 16. juna ne prestane diskriminatorsko tumačenje boravka profesionalnih vozača, najavljuju potpunu blokadu transportnih pravaca ka i iz EU sa preko 300.000 vozila.

Transportne asocijacije traže da sve države regiona u periodu od 1. do 16. juna obavijeste institucije EU da profesionalni vozači iz BiH i susjednih zemalja posjeduju ugovore o radu, dozvole, licence i tahografske kartice, te da nisu migranti, već radno angažovana lica koja legalno učestvuju u međunarodnim lancima snabdijevanja. Naglašeno je da se njihova djelatnost odvija u skladu s pravilima AETR sporazuma, koji se, kako ističu, mora primjenjivati ispred šengenskih pravila boravka.

Od Evropske unije i njenih članica zahtijevaju da AETR režim priznaju kao pravno obavezujući dokument, da obustave trenutnu praksu diskriminacije na granicama, te da izmijene instrukcije kontrolnim organima u skladu s međunarodnim standardima.

Učesnici samita podržali su inicijativu Ministarstva komunikacija i transporta BiH i pozvali na jedinstven institucionalni nastup svih država WB6 prema EU, s ciljem zaštite svojih vozača i dosljedne primjene međunarodnog prava. Podsjećaju da su zemlje Zapadnog Balkana punopravne članice AETR sporazuma, koji je stariji i pravno nadređen bilateralnim SSP sporazumima i šengenskom režimu, te da jasno propisuje dnevni i sedmični odmor, radno vrijeme, aktivnosti pri utovaru i istovaru, kao i upotrebu pametnih tahografa kao validnog dokaza o radnom angažmanu.

Iz Konzorcijuma Logistika poručuju da se putem digitalnog tahografa druge generacije jasno može dokazati da vozači ne krše pravilo boravka 90/180 dana, jer se ne radi o turistima niti migrantima, već o profesionalcima koji su ključni za međunarodni protok robe.

Podijeli

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *