U Bosni i Hercegovini započela je kampanja #TvojGlasJeBitan koja podrazumijeva reakciju prvenstveno mladih na rezultate izbora iz 2018. godine, iako je te godine izlaznost te populacije bila blizu evropskog prosjeka. Međutim mladi smatraju da njima treba više od prosjeka.
– Kampanja je usmjerena na pozitivnu retoriku te moderne načine komunikacije i marketinga, a s ciljem povećanja izlaznosti na narednim izborima, uz fokus na mlade. Prema analizi Centralne izborne komisije, izlaznost mladih je bila oko 49 posto, dok je procenat izabranih mladih predstavnika svega 5 posto. To je resurs u koji želimo uložiti energiju. Svjesni smo važnosti društvenih mreža za mlade u 2020. godini, stoga želimo da naše aktivnosti budu atraktivne upravo njima – kaže za Fenu glasnogovornik kampanje Slobodan Blagovčanin.
Koliko je mladima koji su okupljeni kroz nevladin sektor važna ova kampanja govori podatak da ih se već više od stotinu uključilo, a taj broj iz dana u dan raste.
– Možemo reći da smo animirali i zainteresovali mnoge mlade širom Bosne i Hercegovine za rješavanja problema nezainteresovanosti za učestvovanje u izbornom procesu. Naročito nas raduje što se za kampanju podjednako interesuju mlade osobe iz različitih gradova u BiH te što su svi okupljeni oko iste ideje. Glas mladih je važan, podjednako kao i broj mladih direktno uključenih u donošenje odluka – smatra Blagovčanin.
Cijela ideja o važnosti glasa mladih u BiH potekla je iz Prijedora, odnosno Banjaluke, od koordinatora kampanje Nermina Topovčića. Iza cijele kampanje stao je i Omladinski resursni centar Tuzla. Jedan od ciljeva je ojačati samopouzdanje kod mladih koji će se kandidirati na izborima.
– Očekujemo i da će se u narednim godinama znatno uvećati broj od pet posto učešća mladih u vlasti na svim nivoima u BiH. Kampanja istovremeno za cilj ima popularizaciju bavljenja politikom kod mladih te želju da prati rad mladih političara – istaknuo je on.
Smatra da će online političke kampanje u medijima u narednim godinama morati biti sve iskrenije, javnost će tako vidjeti više konkretnog i vidljivog rada mladih političara na društvenim mrežama nego njihovih prethodnika, a želja je potaknuti mlade na veće učešće u demokratiji.
– Mladi trebaju biti svjesni da su oni dio ovog društva, da je njihov glas bitan i da su zbog svoje obrazovanosti, modernog pristupa, retorike prosto neophodni da našu zemlju vratimo na pravi put. Naročito nas raduje što građani sve manje prihvataju ratnohuškačku i nacionalističku retoriku te se interesuju za konkretne probleme. Istina, još uvijek ne na željenom nivou – rekao je Slobodan Blagovčanin glasnogovornik kampanje #TvojGlasJe Bitan.
Kampanja #TvojGlasJeBitan će se provoditi na tri “fronta”: terenske, online i medijske aktivnosti. Vjeruju da će doprinijeti razvoju svijesti građana širom Bosne i Hercegovine o važnosti učestvovanja u izbornom procesu, iako su svjesni da je to dugotrajan i neprekidan proces.