Kao što je obećao, javio nam se Zvonko Jurić, član BMW moto kluba Zagreb, nama poznatiji kao ratni zapovjednik 115. HVO brigade “Zrinski”, danas zaljubljen u “dvotočkaše”. Osoba koja je nakon teške borbe s bolešću otkrila novi način života, te sa suprugom nadom putuje svijetom na svom motociklu Moto Guzzi Californija 1400.
Kada smo o tome nedavno objavili priču na TuzlaLIVE, Jurić nam je obećao poslati izvješće o dva podviga koja je tada planirao, od kojih prvi s prijateljima iz BMW moto kluba Zagreb.
Pismo je stiglo i prenosimo ga uz neznatne redakcijske intervencije.
– Pozdrav, još jednom veliko hvala za intervju na vašem portalu, dobio sam dobre komentare i podršku iz Amerike i Australije. Javljaju mi se ljudi za koje nisam znao gdje su.
Evo da se pohvalim, i šaljem malo detalja o moja dva podviga ovih dana – napisao je Jurić, a onda prešao na opis podviga ekipe motociklista.
– Naš klupski tim 3. jula ove godine uspješno je odvozio Rally 1000 milja sa polaskom točno u ponoć sa Rta Oštro i na obalu Dunava u Iloku stigao u 18:15 h. Ukupno pređenih 1.647 km sa obilaskom četiri najudaljenije točke RH je zaista podvig koji još nitko nije napravio u jednom danu niti sa jednim prijevoznim sredstvom. Tim su činili: Boris Tasovac, Aziz Hasanpašić, Božidar Levojević, Zlatko Matas i Zvonko Jurić.
Uspjeh smo na Dunavu proslavili, jer je to uspjeh nas pojedinaca koji smo to napravili kao ekipa u ime našeg kluba. Mnogi će brzo sve ovo zaboraviti, negdje će biti zapisano, ali mi ćemo ovaj dan pamtiti do kraja života.
Testiranje svojih i mogućnosti motocikla
A sada o drugom podvigu, za koji je bio posebno spisateljski raspoložen.
– Besposlen pop i jariće krsti, mogla bi se protumačiti avantura kodnog naziva Week in the Saddle. U drugoj godini coronavirusa najstarija Evropska tvornica motocikla Moto Guzzi obilježava stogodišnjicu postojanja. I baš ovu godinu smo, moj ljubimac (ponos pomenute tvornice) i ja odabrali za oproštaj od dužih vožnji, jer smo oba već spremni za otpis (65 god. i 250.000 km). Išli smo još jednom testirati svoje mogućnosti.
Sve je počelo u sunčanom februaru kada su se Ca(lifornia) i Jurić zagrijavali za sezonu, te za desetak dana po hrvatskim autocestama prevalili isto toliko hiljada kilometara.
– A onda mi je sinula ideja: ako se zbog Covida ne može vani, a lokalne ceste smo sve provezli, idemo pokušati u jednom tjednu preći 10.000 km. Nije nam to uspjelo u ožujku/martu zbog kratkog dana i puno kiša, te je na kraju malo zafalilo: stali smo na 9.800 km!
Cilj: za tjedan preći 10.000 kilometara
I drugi pokušaj u maju bio je neuspješan, stalo se na 9.200 km, U tih sedam dana gubilo se dosta vremena na redovnom servisu i izmjeni guma.
– Za treći, ovotjedni, dobro smo se pripremili. Krajem prošlog tjedna na Ca je obavljen redovni servis i montirane su nove gume, a ja sam poslije Rallya PD još uvijek u punoj formi. U nedjelju poslije ručka spavanje do pred ponoć i sve je bilo spremno za avantru visokog rizika. Plan je u pet radnih dana po autocestama i brzim cestama Hrvatske u vrijeme turističke sezone, po najvećim prometnim gužvama, preći 10.000 kilometara. Baš po uzoru na alpiniste čiji je uspjeh veći što se penju težom i opasnijom stranom stjenovite planine.
Ubilježio je ove rezultate:
Ponedjeljak, nakon 12 sati vožnje, pređeno 1.519 km
Ponedjeljak, 1. dan, ukupno 2.500 km
Utorak, 2. dan – 2.000 km
Srijeda, 3. dan – 2.000 km
Četvrtak, 4. dan – 2.000 km
Petak, 5. dan -1.500km
Ukupno: 10 000 km
Vožnja se odvijala svim autocestama RH, do Ploča, Splita, Zadra, Umaga, Pule, Plovanija, Krčkog mosta, Rupe, Bregane, Goričana, Macelja, Bajakova, Križevaca, Farkaševca, Lekenika, Zlatar Bistrice…
– Polazak je bio u ponedjeljak, 12. jula, desetak minuta iza ponoći, a ostalim danima oko 02 h. Završetak u petak 16. jula 2021. u 19:13 h. Dolazak doma na noćenje oko 20 h. Svaki dan 18 sati vožnje i pet sati spavanja – zapisao je u svoj dnevnik.
Potrošio tri para guma i 3.500 litara benzina
Tijekom pomenute vožnje u veljači, te osala tri tjedna u sedlu, ukupna kilometraža ove godine po našim AC je cca 40.000 km. Potrošena su tri para guma i oko 3.500 litara benzina.
– Bilo je to izuzetno teških i jako, jako rizičnih 90 sati vožnje u kojima se trebalo utrkivati s vremenom, kilometrima, turistima, gastarbajterima, sudarima, gužvama, pospanošću i umorom, vrućinama i kišama… Ali, kad si sam onda se moraš nositi sa svim. Veoma sam sretan, pamtit ću ovo cio život, jer najviše se i pamti ono što je bilo najteže. Posebna hvala supruzi Nadi na velikoj potpori i sponzorstvu, kao i ekipama iz Unikomerca i Moto Monda koje me prate ne samo ovaj tjedan već i godinama – ističe Jurić u svom pismu.
Dodaje, znam, netko će reći: glupost je voziti se po dosadnim autocestama. A što reći za one koji se upute sami jedrilicom preko oceana ili plivaju danima po morima, trče maratone, dižu tegove na jednom kvadratnom metru…Svaki bedak ima svoje veselje, našalio se na kraju na svoj račun. (Redakcijska obrada Miro Petrović)
Sjajan podvig sjajnog zapovjednika 215. HVO brigade, sjajnog druga .Čestitke Zvonki i drugovima.Želim vam svima dobro zdravlje i dug život:Neka vaša avantura dugo traje!
[…] Tri tajanstvena vulkana “Grad je popločan vulkanskim kamenom. Sve ulice su jednosmjerne i sijeku se pod pravim kutom. Česti potresi i vulkanske erupcije uništavali su grad i primorali su stanovništvo da potraži sigurnije mjesto za život te je na četrdesetak kilometara udaljenosti osnovan Guatemala City. U narednim danima vozili smo kroz unutrašnjost, preko planinskog lanca Sierra Madre, uz jezero na nadmorskoj visini 1562 m i najveće dubine 200 m. Plodna brda, ribarska sela i prekrasan krajolik nižu se oko plavozelenog jezera. Tri vulkana – Toliman, Atitlan i San Pedro – uzdižu se iznad svega. Tajanstvena ljepota prožima cijelo područje. Ovdje obitava Quetzal, sveta ptica Maya po kojoj je domaća valuta dobila ime, a posvećena joj je i nacionalna himna. Vozili smo kroz plantaže kave koje su u višim predjelima, zatim pored plantaža banana i u nižim predjelima kroz polja šećerne trske”, prisjeća se Zvonko. […]
Bravo Juriću, ponosu Drijenče!
[…] Tri tajanstvena vulkana“Grad je popločan vulkanskim kamenom. Sve ulice su jednosmjerne i sijeku sepod pravim kutom. Česti potresi i vulkanske erupcije uništavali su grad i primorali su stanovništvo da potraži sigurnije mjesto za život te je na četrdesetak kilometara udaljenosti osnovan Guatemala City. U narednim danima vozili smo kroz unutrašnjost, preko planinskog lanca Sierra Madre, uz jezero na nadmorskoj visini 1562 m i najveće dubine 200 m. Plodna brda, ribarska sela i prekrasan krajolik nižu se oko plavozelenog jezera. Tri vulkana – Toliman, Atitlan i San Pedro – uzdižu se iznad svega. Tajanstvena ljepota prožima cijelo područje. Ovdje obitava Quetzal, sveta ptica Maya po kojoj je domaća valuta dobila ime, a posvećena joj je i nacionalna himna. Vozili smo kroz plantaže kave koje su u višim predjelima, zatim pored plantaža banana i u nižim predjelima kroz polja šećerne trske”, prisjeća se Zvonko. […]