Nova subvencija Tuzle dizajnirana za Wizz Air?

I na kraju najveći nonsens. Rok za predaju prijava je samo pet dana. Pobogu! Pa tko može reagirati u samo pet dana. Tako brzo može reagirati samo ona kompanija koja je unaprijed dogovorila deal sa Aerodromom Tuzla, gdje je sve već dogovoreno i pripremljeno, pa će se sada samo provesti

wizz air
(Da li je javni natječaj za subvencije pogodovanje Wizz Airu – Foto: Ilustracija/arhiva)

Turistička zajednica Tuzlanskog kantona je u ponedjeljak 26.5. objavila Javni poziv za izbor najboljeg ponuđača za uspostavu redovnih linija na Aerodromu Tuzla. Za tu nakanu su odobrili iznos od 613.550 EUR. Subvencioniranje je u iznosu 6 EUR po dolazećem putniku. Cilj subvencija su nove avio linije i uspostavljanje baze, a navedene su željene linije za Austriju, Njemačku, Francusku, Nizozemsku, Belgiju, Luksemburg, Švedsku i druge države za koje se procjeni da postoji opravdani interes. I jedna čudna caka natječaja. Prijevoznik mora imati bar po jednu liniju u svakoj od država koje su navedene kao strateške, te jednu u Beneluxu, to znači da mora otvoriti bar 5 linija. Hm, hm, hm.

Interesantno, ali subvencija nudi do 10 bodova ako prijevoznik do 180 dana od potpisivanja ugovora planira bazu sa 1 avionom, 180 dana za 2 aviona i 180 dana za 3 aviona, a 5 bodova ako to planira u roku od 181 do 365 dana. Ovo nije baš jasno. Kako je sada formulirano ispada da prijevoznik mora u 180 dana (6 mjeseci) ili godinu dana planirati bazu sa tri aviona da bi dobio bodove. I nije jasno u kom roku se ta baza mora realizirati (jedno je plan, a drugo realizacija). Uz to prijevoznik će dobiti 10 bodova ako otvori 6 i više linija, a 5 bodova ako otvori 5 linija, piše portal zamaaero.

Ovo znači da cilj subvencije nije motivirati dolazak različitih kompanija da otvore po liniju-dvije. Nego jedne kompanije koja bi otvorila bazu ili bar pet linija, a to je danas jedinio Wizz Air. Očito Aerodrom Tuzla ima neki dogovor sa Wizz Airom, pa je subvencija dizajnirana za poticanje ovog prijevoznika da vrati bazu. I opet jako čudno. OK, jesno je da je Tuzli prioritet da vrati bazu Wizz Aira, ali i ponovo radi istu grešku i stavlja sva jaja u istu košaru. Aerodromu bi daleko bitnije bilo da ima bar još 2-3 prijevoznika sa 1-2 linije svaki (Eurowings, Norwegian, Transavia, flydubai, flynas, Austrian, Swiss…). Postigao bi se isti efekt, ali bi se izbjegla mogućnost ucjenjivanja i ponovnog kaosa ako Wizz Air ponovo odluči zatvoriti bazu.

U slučaju jednakog broja bodova prednost ima kompanija koja trenutno obavlja veći broj linija, dakle i opet Wizz Air. Natječaj kaže da ukoliko se ugovor potpiše sa kompanijom koja već ima linije na Aerodromu Tuzla (i opet čitajte: Wizz Air), ta kompanija se mora obvezati da će postojeće linije operirati još najmanje godinu dana.

I na kraju najveći nonsens. Rok za predaju prijava je samo pet dana. Pobogu!!!!! Pa tko može reagirati u samo pet dana. Tako brzo može reagirati samo ona kompanija koja je unaprijed dogovorila deal sa Aerodromom Tuzla, gdje je sve već dogovoreno i pripremljeno, pa će se sada samo provesti. Dakle evidentno je da je ovaj natječaj napravljen isključivo za Wizz Air i da možemo očekivati bar pet ili šest novih linija iz Tuzle u vrlo skoro vrijeme ili čak i ponovno baziranje aviona u doglednoj budućnosti. (Alen Šćuric, analitičar, Zagreb, zamaaero)

Podijeli

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *