Nastavnici i đaci žele knjigu, a ne laptop

Da je do dr. Adise Milić, nastavnice u sarajevskoj Osnovnoj školi Malta, nastava u septembru bi obavezno trebalo da počne u učionici.

– Naravno, zdravlje učenika i svih nas u tom procesu je najvažnije, kaže dr. Milić, napominjući da ni nju, niti mnoge od njenih kolegica i kolega niko dosad ni za šta nije pitao

– Upravo sam pročitala dopis Vijeća roditelja učenika osnovnih i srednjih škola KS-a, koji su uputili Ministarstvu obrazovanja i u kojem ukazuju na dosadašnja iskustva s online nastavom te daju svoje prijedloge, priča nam dr. Milić.
I mi smo malo zavirili u taj dopis u kojem, između ostalog, stoji da su “mišljenja i stavovi veoma podijeljeni kada je u pitanju organizovanje nastave”.
​Spisak primjedbi

Vijeće smatra da je online opcija ta koja bi se u svakom trenutku mogla upotrijebiti, s tim da se otklone raniji nedostaci.

Roditelji ukazuju na to da mogućnosti svih učenika nisu iste, da se razlikuju vrste uređaja koje koriste i brzina interneta, da su uočena odstupanja od istog plana rada, da jasnije moraju biti instrukcije o ocjenjivanju, da djeca koja pohađaju nastavu po IPP-u moraju imati asistente i prilagođavanje nastavi, da je potrebna češća komunikacija s djecom putem videopoziva i s više sadržaja, da je problem za djecu do 4. osnovne što je nastava u vrijeme kada su im roditelji na poslu, a problem je i kada u porodici ima više djece a jedan laptop, mnogim roditeljima je finansijski teško palo svakodnevno dokupljivanje mobilnog interneta…

Dr. Milić kaže da je za vrijeme protekle online nastave stalno imala glavobolje, leđa su je boljela.

– I djeca su mi se žalila na isto. Mislim da nije dobro ni za koga provoditi toliko vremena uz kompjuter. Znala sam u pola osam ga upaliti i sve do deset uveče bih bila uz njega, radeći zadaće, odgovarajući na pitanja djece, roditelja. Taj rad iziskuje više truda, naravno, ako se obavlja odgovorno, ističe ova nastavnica, napominjući da je u odvijanju te nastave bilo mnogo propusta, iz raznih razloga.

Gotovo isto nam govori i mr. Elvira Slomić, profesorica Tehničkog odgoja i informatike iz Tuzle, zaposlena u OŠ Tušanj, aktivna i u udruženjima koja su pomogla u realizaciji online nastave.

– Bilo je jako naporno, što se pokazalo i na seminaru profesora informatike iz cijele BiH. Svi su istakli tu težinu, a nekima se odrazila i na zdravlje, ističe mr. Slomić, napominjući da je to bilo vrijeme gotovo apsolutne izolacije, okrenutosti radu s djecom. No, radilo se i s roditeljima.

– Ja sam i razrednik, puno zahtjeva je bilo pred nastavnicima, kaže mr. Slomić, dodajući da informacije o početku nastave dobija preko stranice kantonalnog Ministarstva i FB grupe.

– Očito je da se čeka riječ epidemiologa, ali moje je mišljenje da nije dobro ni za djecu ni za nastavnike da online nastava potraje dugo. Jer, u ovom periodu roditelji su vraćeni na posao i sada oni više ne mogu pomagati. Anketirali smo roditelje preko udruženja pedagoga i podijeljena su njihova mišljenja. Zdravstveni radnici nisu za to da im djeca idu u školu, oni su za online nastavu, a ostali jesu, govori mr. Slomić, dodajući da se može raditi i kombinovano.

– Svako rješenje ima i nešto dobro i nešto što nije dobro, kaže ova profesorica iz Tuzle.

Prof. Kemal Helić iz gračaničke gimnazije tvrdi da je online nastava, barem kada je u pitanju predmet koji on predaje, neuporedivo lošijih rezultata u odnosu na redovnu.

– Pedagogija ima neke osnovne principe, a jedan od njih je princip očiglednosti. Dijete mora vidjeti ćeliju, biljku, osjetiti herbarijum, nešto se mora praktično pokazati, objašnjava prof. Helić koji, kao i Slomić, smatra da je socijalna uključenost vrlo bitna.

– Kod starijih razreda i nije toliko, ali u nižim razredima osnovne vrlo je važno da djeca komuniciraju, govori prof. Helić, napominjući da se u TK-u još ne zna kakva će nastava biti.

​On vjeruje da će biti redovna.

– Nosit ćemo maske, a naša odjeljenja ionako nisu brojna, fizička distanca se može realizovati, tvrdi Helić.
Inače, Vijeće roditelja KS-a je navelo i sporna pitanja u slučaju da djeca pođu u školu: ko je odgovoran za provođenje mjera, kako s prevozom, šta ako neko dijete bude pozitivno, šta ako neko djetetov bude, šta ako postoji opravdan razlog da roditelj ne želi da dijete ide u školu

– Stavovi iz Mjedenice i iz muzičkih škola su da to bude redovna nastava, s tim da ova mora imati jasne procedure i protokole za primjenu, kažu u Vijeću roditelja.

Nihada Čolić, direktorica Pedagoškog zavoda KS-a i predsjednica Udruženja učitelja KS-a, na čelu je i tima za koordinaciju nastave.

– Još ništa definitivno nemamo, sigurno će ministar sačekati odluku Kriznog štaba i preporuke epidemiologa, kaže Čolić, naglašavajući da učitelji većinom žele u učionicu.

– Zdravlje je na prvom mjestu, ali, uz poštivanje mjera, mnogi su za tu varijantu, ističe Čolić, napominjući da je socijalni razvoj “naša vodilja”.

– Mi čak imamo upozorenje psihologa da bi djeca zbog prekida socijalnih veza mogla imati određene mentalne teškoće i da će to ostaviti posljedice, govori Čolić, od koje saznajemo da u KS-u postoji tim za evaluaciju svih aktivnosti koje su se provele, pa će se u hodu rješavati stvari.

– Otežavajuće je što svi kritikujemo, malo je konkretnih prijedloga, misli Čolić, naglašavajući da savjetnici PPZ-a provode aktivnosti na prilagođavanju nastavnih sadržaja i pripremi programa za online nastavu.

Dr. Milić, opet, misli da opasnosti od asocijalizacije djece nema.

– Čak imam pozitivnog iskustva u toj sferi. Djeca koja se u redovnoj nastavi nisu isticala, procvjetala su u online nastavi, kaže dr. Milić.

​Obuka za nastavnike

I u BPK-u Goražde pripremaju se za početak nastave. Premijerka Aida Obuća nam kaže da je Ministarstvo obrazovanja poduzelo sve mjere u saradnji sa direktorima škola.

Naša je želja da se nastava održava u školama, jer je taj vid nastave, kao najbolji i najadekvatniji, nenadoknadiv drugim formama, kaže ministar Kozlić

– Napravili su planove koji podrazumijevaju redovnu nastavu u učionicama, uz korigovani nastavni plan i program, strogu kontrolu i nadzor epidemioloških i svih drugih mjera Kriznog štaba, uz fleksibilni i klizni početak nastave i uz obezbijeđenu udaljenost učenika. Čeka se konačna odluka Kriznog štaba, a, ukoliko ne dozvole tu opciju, imaju još dvije: kombinacija redovne i online nastave i online nastava s najsavremenijom platformom za realizaciju. U ponedjeljak počinje obuka za nastavnike. Jedino bi nabavka dezinfekcionih sredstava i toplomjera išla iz budžeta škola. Na 30 adresa su poslati zahtjevi za donaciju i čekaju se odgovori, ističe premijerka BPK-a.

U dilemi su još i u ZDK-u. Ministar Spahija Kozlić ističe da će, budući je problem s pandemijom Covid-19 isključivo zdravstveni, odluku donijeti uz prethodne saglasnosti, mišljenja i preporuke nadležnih kriznih štabova, posebno Kriznog štaba Ministarstva zdravstva ZDK-a i lnstituta za zdravlje i sigurnost hrane. Napominje da je online nastava suštinski improvizacija, ali i da su iz nje izvučene pouke.(oslobodjenje,tl)

Podijeli

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *