Vjerovatno još ima živih sugrađana koji se sjećaju prvih izbora pedesetih godina prošloga stoljeća. Da bi se zadovoljila duplo moralna demokratska parola „pali lijevi, vozi desno“, pored kandidata KPJ bio je radi reda ili ravnoteže i „oporbeni kandidat“. On je bio jednostavno etabliran kao nešto „advokat po službenoj dužnosti“ i bio je naravno iz reda „klasnih neprijatelja“ i unaprijed se znalo da on nema nikakvih izbornih šansi. Ako bi i dobio ponešto više više glasova, birački odbor, da bi izbjegao političku, a time i kaznenu odgovornost, kuglice iz „ćorave kutije“ krišom je prebacivao u pravu „komunističku“ kutiju, koja je u većini slučajeva bila izborni pobjednik sa sto odsto. Demokratski glasači „ćorave“ bili su potencijalno svi narodi i narodnosti Jugoslavije i SR BiH. Dakle njen opasni energetsko društveni i politički naboj mogao se rasporediti ravnomjerno.
Pored osnovne zakonitosti biodiverziteta i u razvoju društva i ideja, povijest ima svoje tokove, ravnolinijske i prijelomne, koji kao rezultat složenih razvojnih sukcesija, šalje poruku da sve što se nekada desilo može se opet desiti. Tako nam je iz nejasnih pukotina povjesti „uskrsnula“ i „ćorava kutija“ glasačka. Sudbinskom igrom „Bizantsko-Zapadne i Islamske“ stvarnosti BiH kutija je najvjerovatnije kao prokletstvo došla iz „devetog kruga“ pakla očišćena od Bizantsko-Islamskih ideologema“, a na njoj su se pojavili samo inovirani satanski stihovi UZP-a, Aparthejda, te simboli nadmoći i prijetnji jačeg i brojnijeg u smislu vagoniranja etno nacionalne manjine BiH i u njoj njezinih Hrvata.
Prokletstvo manjina je uvijek evidentno u svekolikoj povijesti civilizacija i nažalost ta istina je objektivizirana onako znakovito da je „ćorava kutija“ vlasništvo Hrvata BiH u kojem virtuelno sa bijelom zastavom treperi duh gospođe Krišto. Delegirana da se preda tj. prijedložena od strane političke stranke u kojoj je nadmoćna većina Hrvati BiH, mora predati unaprijed izgubljenu partiju svom nacionalnom subratu Željku kojega je prijedložila Politička stranka u kojoj dominira većinski Bošnjački korpus koji ima uvijek dovoljan brojni potencijal da izabere njezinog subrata Hrvata Željka.
U etnološko znanstvenom poimanju narod ima svoje tradicijske kriterije kojim se određuje „čojstvo i ljudstvo“. Jedan od tih kriterijuma je koji se ne može zaboraviti radi svoje sugestivne i logičke jednostavnosti i iskrenosti bosanskog čovjeka je onaj „pljuvati, pa lizati“. Drugim riječima čovjek koji nešto kaže ili obeća pa negira, kaže se za njega „pljuje pa liže“. Takvi ljudi su od pamtivjeka u svim lokalnim zajednicama bili nepovjerljivi i na njih se gledalo neobično, sumnjivo i nisu birani ni u kakve narodne forume ili predstavnike.
Kakvo prokletstvo da se i to arhaično načelo i sveto narodno pravilo razbije od politička napukla pleća hrvatske manjine u BiH preko predstavnika Šmita pod prijetnjom brojnijeg naroda poništava odluku i obećava termin za novu odluku, ali i tada pod patološkim strahom koji je samo njemu jasan odustaje i od tog termina. Njemu bi stari dobri domaćini i mudri seljaci ratari, stočari i graničari rekli „Ne valja pljuvat, pa lizat“.
Govoriti o „ćoravoj“ a ne spomenuti i višedecenijski molitveni litanijski politički opus „o ravnopravnosti i konstitutivnosti“ Hrvata od strane dušebrižništva susjedne Hrvatske za Hrvate u Bosni, mora se spomenuti i izdajnička vanjsko diplomatska aktivnost o poklonjenju Bundestagu, o drhtanju pantola pred Erdoganom i visoko ostvarenoj aktivističkoj ulozi Hrvatske sa još 20 zemalja u organizaciji LBGT parade u Beogradu.
U izbornom susjedstvu „ćorave kutije“ je i fluorescentno sjajni slogan „Za građansku BiH“ između kojih postoji nemjerljiv prostor udaljenosti ilustrovan uvijek svježim, recentnim nacionalističkim parolama iz kojih kvarcaju iskrice mržnje. To je prostor od politički nametnutog arhaizma i utopijske građanštine. U tom prostoru ima puno posla za koje mi za sada nemamo kapacitete. Jedan od njih je zajednički centar postizanja konsezusa zadnjih pet stoljeća, zaobilazeći nacionalističke optikume svoje nacije i vjere.
Preduslov sve toga da bi se izbjegla ona „utopijski“ je zakonska zabrana političkog etabliranja na nacionalnoj osnovi i zabrana upotrebe javnog prostora u funkciji vjerskog, nacionalnog i kulturnog partikularizma. (Piše: Mijo FRANKOVIĆ, kolumnist)
(Stavovi i mišljenja izneseni u ovom tekstu su isključivo autorovi i ne odslikavaju nužno stavove redakcije portala)
I ovo je ćorava glasačka kutija.
Jutros i prethodnih nekoliko jutara u Tuzli je veoma svježe (2 do 4*C) a CG Grijanje Tuzla ne uključuje grijanje. Vjerovatno se ne mogu dogovoriti sa Elektroprivredom čiji bi to bili predizborni poeni da se grijanje uključi baš kad treba.