Izgradnja obilaznice na putu Tuzla – Sarajevo trebala je biti završena, a radovi nisu ni počeli

U prvoj fazi je planirana izgradnja potpuno nove cestovne dionice, odnosno obilaznice oko Živinica, a novac za tu namjenu je osiguran još 2019. godine
radovi na zaobilazni na putu tuzla - sarajevo nisu ni poceli a trebali su biti vec zavrseni
(Do radova na zaobilaznici nije došlo radi zamršenih tenderskih procedura – Foto: Arhiva)

Radovi na dijelu puta Tuzla – Sarajevo, koji se odnose na izgradnju obilaznice oko Živinica do danas su trebali biti finalizirani, međutim zbog tendera oni još uvijek nisu ni počeli.

Postojeća magistralna cesta Tuzla – Sarajevo je izložena ogromnom opterećenju usljed prijevoza putnika i roba te svojim trenutnim tehničkim elementima ne pruža uslove za kvalitetan i efikasano saobraćanje vozila, piše Klix.ba.

Poseban problem je pitanje sigurnosti učesnika u saobraćaju na ovom pravcu jer zbog velikog broja vozila i značajne naseljenosti često dolazi do zastoja i saobraćajnih nesreća sa stradalim osobama i materijalnom štetom.

Zbog svega nabrojanog se krenulo u formiranje projekta izgradnje poddionice Šićki Brod – Đurdevik, na trasi ceste Tuzla – Sarajevo.

U prvoj fazi je planirana izgradnja potpuno nove cestovne dionice, odnosno obilaznice oko Živinica, a novac za tu namjenu je osiguran još 2019. godine.

Radovi su do danas trebali biti finalizirani, ali oni nikada nisu ni počeli zbog zamršenih tenderskih procedura. Direktor Cesta Federacije BiH Ljubo Pravdić kaže da se već tri godine suočavaju s problemom izbora izvođača radova.

“Mi smo završili eksproprijaciju vezano za obilaznicu, imamo sve spremno, ali na tenderu nam konstantno pristižu žalbe. Do danas smo imali tri puta poništenje tendera od Ureda za razmatranje žalbi. Do danas smo mogli završiti taj dio te početi graditi LOT 1 od Živinica do Šićkog Broda, ali to se nije desilo”, naveo je Pravdić.

Čekajući okončanje postupka javnih nabavki, cijene građevinskog materijala su rasle te će u odnosu na raniju projekciju, izgradnja obilaznice koštati znatno više.

“Investicija koja je u početku koštala okvirno 30 i nešto miliona KM sada je došla do 50 miliona KM. Zbog nedovršavanja projekta danas najviše građani ispaštaju”, dodaje Pravdić, za Klix.ba.

Javne nabavke u našoj zemlji često obiluju nepravilnostima, zloupotrebama i sumnjivim narudžbama, ali se dešava i da komplikuju realizaciju značajnih projekata za građane, poput ovog u Tuzlanskom kantonu. Izgradnja obilaznice samo je jedan u nizu poslova koji ne može biti obavljen u predviđenom roku, a takvih slučajeva je na desetine u toku samo jedne godine. (tl)

Podijeli

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *