Prema planu poslovanja za 2024., planirano je da do kraja godine počnu radovi na još dva pravca, i to granica RH – Orašje – Brčko – Tuzla, dionica Maoča – Tuzla, LOT 5 Čanići – Šićki Brod (Tuzla) u dužini od 7,5 km i Mostar – Široki Brijeg – granica s RH, dionica Polog – granica RH, poddionica Podledinac – Grude istok u dužini od 6,36 km
U Federaciji BiH, uz izgradnju autoceste na koridoru Vc, planira se gradnja i novih dionica autoceste koje neće biti dio navedenog prometnog koridora, a koje će, kako stvari stoje, povezivati nekoliko gradskih i općinskih središta u ovom entitetu, ali se i vezati na međunarodne prometne pravce, piše Večernji list.
Iz Javnoga poduzeća Autoceste Federacije BiH za Fenu su objasnili kako su planirane i tri dionice autoceste koje nisu dio koridora Vc: granica RH – Orašje – Brčko – Tuzla, Jadransko-jonski koridor i Tuzla – Žepče.
Značaj uvezivanja
U pogledu juga Hercegovine, uz izgradnju brze ceste Stolac – Neum, kao i koridora Vc na postojećoj trasi, bit će prometno valoriziran kroz još jednu autocestu, i to na Jadransko-jonskom koridoru, a upravo će se na širem prostoru Čapljine graditi jedno od najvećih prometnih čvorišta u ovom dijelu Europe. Važan korak u tom smjeru napravljen je nakon provedene natječajne procedure, prilikom čega je izabran projektant za izradu idejnog i glavnog projekta dijela Jadransko-jonskog koridora, dionice Stolac – međuregionalni čvor Počitelj.
Što se tiče sjevera BiH, intenzivirane su pripremne aktivnosti kada je riječ o povezivanju Orašja i Tuzle autocestom, a potvrđeno je i kako bi se Tuzla trebala povezati i sa Žepčem.
Kada je pak riječ o brzim cestama, trenutačno se radovi izvode na jednom od LOT-ova brze ceste Lašva – Nević Polje. Navedena prometnica bit će duga 23 kilometra, a izgradnja je podijeljena na pet dionica (LOT-ova): Lašva – Kaonik (LOT 1), zatim Kaonik – Selište (LOT 2), Selište – Vitez (LOT 3), Poslovna zona Vitez (LOT 4) i petlja Vitez, izlaz iz poslovne zone – petlja Nević Polje (LOT 5). Kada bude završena ova prometnica, imat će dva prometna traka (vozni i pretjecajni) za svaki smjer kretanja, navodi se u informaciji iz Autocesta Federacije BiH.
Planovi i realizacija
Iz Autocesta Federacije BiH podsjećaju kako je Vlada Federacije BiH donijela odluku kojom je utvrdila da je izgradnja brze ceste Lašva – Nević Polje od javnog interesa za Federaciju BiH i proglasila ju je jednim od prioritetnih projekata u Federaciji BiH. Uz ovu brzu cestu, u Federaciji BiH planira se gradnja još četiri takve prometnice, i to Bihać – Cazin – Velika Kladuša – granica s RH, Bihać – Ključ, Prača – Goražde te Mostar – Široki Brijeg – granica s RH.
Ugovori za izvođenje radova potpisani su za brze ceste Prača – Goražde (tunel Hranjen) i Lašva – Travnik – Jajce, dionicu Lašva – Nević Polje (LOT 5) te posljednju dionicu sarajevske obilaznice od Vlakova do Mostarskog raskršća – LOT 3B.
Prema planu poslovanja za 2024., planirano je da do kraja godine počnu radovi na još dva pravca, i to granica RH – Orašje – Brčko – Tuzla, dionica Maoča – Tuzla, LOT 5 Čanići – Šićki Brod (Tuzla) u dužini od 7,5 km i Mostar – Široki Brijeg – granica s RH, dionica Polog – granica RH, poddionica Podledinac – Grude istok u dužini od 6,36 km, naveli su u planovima izgradnje brzih cesta i autocesta kroz ovaj entitet iz Autocesta Federacije BiH.