Tuzlanski akademski klub (TAK) organizovao je 30. maja ove godine javnu tribinu na temu putne izolacije Tuzle i Tuzlanskog kantona, pod nazivom “Dokle ćemo biti crna rupa”.
Javna tribina je pripremljena i organizovana s ciljem da se izvrši analiza stanja cestovne infrastrukture na području Tuzle i Tuzlanskog kantona, izvrši pregled planiranih razvojnih projekata iz oblasti cestogradnje, izvrši analiza uzroka neizgradnje planiranih saobraćajnica, te predlože mjere za ubrzanje izgradnje planiranih cestovnih saobraćajnica, prioriteti, rokovi i načini finansiranja tih neophodnih projekata za razvoj ovog područja.
Na javnoj tribini prema listi prijavljenih prisustvvalo je više odpreko 50 učesnika i većina medija iz cijele Bosne i Hercegovine. Među prisutnima su bili predstavnici federalnih, kantonalnih, gradskih i općinskih institucija, privrednici, nevladin sektor i ostali građani.
Na osnovu uvodnih izlaganja zvaničnika, prezentiranih materijala i diskusija učesnika tribine donijeti su slijedeći zaključci:
1. Alarmantno je zaostajanje Tuzle i Tuzlanskog kantona u nerealizaciji planiranih strategija i prostornih planova u izgradnji modernih cestovnih saobraćajnica na području Tuzle i Tuzlanskog kantona.
2. Nedopustiva je neaktivnost svih ili ogromne većine parlamentarnih zastupnika sa područja Tuzlanskog kantona, na svim nivoima države BiH da se zalažu za realizaciju za nas životno važnih putnih komunikacija koje su već identificirane u strategijama svih nivoa Bosne i Hercegovine.
3. Identificirani strateški projekti putne infrastrukture od interesa za Tuzlanski kanton i naše šire područje moraju biti zajednički interes svih stranaka, izabranih zastupnika i zvaničnika sa područja Tuzlanskog kantona.
4. Tražimo da se načelnici i gradonačelnici općina i gradova Tuzlanskog kantona više angažuju na realizaciji prioritetnih putnih komunikacija radi interesa svojih građana bez obzira na nadležnost viših institucija (kantona,federacije,države).
5. Zahtijevamo da nadležne Direkcije za održavanje cesta pod hitno poduzmu aktivnosti na održavanju puteva jer postojeće stanje ugrožava živote svih putnika, a ugrožava i normalnu ekonomsku aktivnost.
6. Tražimo da se hitno donesu rokovi početka i završetka izgradnje na ovoj Tribini prezentiranih cestovnih saobračajnica i to:
- Autoput Tuzla – Brčko – Žepče (veza sa koridorom VC –Sarajevo- Ploče)
- Brzi put ili Autoput Tuzla – Sarajevo;
- Brzi put Kalesija – Živinice – Tuzla – Gračanica;
- Sjeverna obilaznica oko Tuzle (nivo M-puta);
- Južna obilaznica oko Tuzle (nivo M-puta);
- Brzi put Tuzla – Međunarodni aerodrom Tuzla, (Slavinovići – tunel Ilinčica-Dubrave)
- Produženje JUŽNE glavne gradske magistrale (na istok do Slavinovića i na zapad od tranferzale „Siporeks“ do M18).
- Svi postojeći magistralni i regionalni putevi na teritoriji TK (kvalitetno održavanje, modernizacija i po potrebi – rekonstrukcija).
7. Tražimo da se u naredna dva četverogodišnja perioda u izgradnju prioritetnih cestovnih saobračajnica u Tuzlanskom kantonu ulaže dvostruko više sredstava od iznosa koji se godišnje prikupe na našem kantonu na osnovu propisa za finansiranje cestovne izgradnje da bi se dostiglo dosadašnje nedopustivo zaostajanje ( što iznosi oko 400 miliona KM godišnje).
(Tuzlanski kanton je godinama u cestovnoj blokadi – Foto: Ilustracija, TuzlaLIVE.ba)
7. Tražimo da se u naredna dva četverogodišnja perioda u izgradnju prioritetnih cestovnih saobračajnica u Tuzlanskom kantonu ulaže dvostruko više sredstava od iznosa koji se godišnje prikupe na našem kantonu na osnovu propisa za finansiranje cestovne izgradnje da bi se dostiglo dosadašnje nedopustivo zaostajanje ( što iznosi oko 400 miliona KM godišnje).
8. Pod hitno u skladu sa našim kantonalnim, gradskim i općinskim prostornim planovima, strategijama i današnjim potrebama revidirati kantonalna planska dokumenta i ista hitno dostavi na nadležne institucije Federacije BiH da bi izgradnja naših cestovnih prioriteta pod hitno bila dio odgovarajućih planskih dokumenata Federacije, a na osnovu čega bi nadležne institucije i javna preduzeća mogla planirati realizaciju naših prioritetni cestovnih saobraćajnica.
9. Tražimo da se u Tuzlanskom kantonu formira Operativni ured od strane JP Ceste Federacije BiH i JP Autoceste Federacije BiH sa ciljem pokretanja hitnih aktivnosti na održavanju mreže magistralnih cesta i izgradnji brzih puteva i autocesta u Tuzlanskom kantonu.
10. Nadležno ministarstvo obrazovanja TK sa Univerzitetom Tuzla treba obezbijediti u svojim nastavnim programima obrazovanje neophodnih kadrova iz oblasti saobraćaja.
11. Preporučuje se Kantonalnoj privrednoj komori Tuzlanskog kantona da na odgovarajući način organizuje preduzeća sa našeg područja u smislu spremnosti za izgradnju prioritetnih cestovnih saobraćajnica.
Zaključke sa ove Tribine dostavit će se svim izabranim zastupnicima i zvaničnicima iz Tuzlanskog kantona, privrednom sektoru, nevladinim organizacijama, međunarodnim organizacijama i javnosti preko medija, saopćeno je iz Udruženja Tuzlanski akademski klub.