Da li bi imala smisla Croatijina linija Tuzla-Zagreb

Tuzla je najveći kanton u BiH, čini skoro trećinu Federacije po broju stanovnika, a na aerodrom Tuzla upućeni su i mnogi zainteresirani iz Srbije, Brčko Distrikta, Republike Srpske

(Aerodrom Tuzla: Liniji za Zagreb obradovali bi se mnogi Tuzlaci, ali i stanovnici cijele regije – Foto: Arhiva)

I odmah da jasno na početku kažem, ne, ne bi imala smisla. Na komercijalnim osnovama, ali uz subvencije očajne Tuzle i te kako bi. Ako je Croatia uspjela naplatiti Mostaru za 3 tjedna leta više od pola milijuna EUR, onda to može zatražiti i od Tuzle. Pa ako na tako što Tuzla pristane onda bi to i za Croatiu imalo smisla. Naravno linija bi se operirala sa Dash 8-400. No, linija bi bila i te kako upitna kada će uskoro Croatia iz flote izbaciti sve Dash 8-400 jer isti imaju 76 sjedala, dok će Airbus A220-100 imati bitno više, 127 sjedala. Tako ova linija, kao i brojne druge u mreži Croatia postaje i te kako upitna.

Između Tuzle i Zagreba ima 318 km, no za ovaj put treba 4:30 sati uključujući i granicu na kojoj se često kada vrlo dugo čeka. Iz Sarajeva do Zagreba put traje 4:50 sati, a Croatia za Sarajevo ima čak 14 tjednih letova. Naravno, ne zanosim se da su Tuzla i Sarajevo isto, Sarajevo je daleko veći grad, a Sarajevo i okolica ima i prilično veliku hrvatsku dijasporu, za razliku od Tuzle. No, u Tuzli gotovo da i nema prometa. Wizz Air ima tek tri linije sa samo osam tjednih polazaka.

I upravo zato bi Croatijina linija bila pogodak za Tuzlu. Preko Zagreba Tuzla bi mogla imati konekcije na 23 linije Croatie i code-share partnera. Dobar dio ovih linija ima po dva dnevna leta, neke i više. Postavi li se let za Tuzlu sa noćenjem u Tuzli, tj. sa odlaskom iz Zagreba oko 23:00 sata i dolaskom u Tuzlu oko 23:45, te sa povratkom ujutro oko 6:00 sati i dolaskom u Zagreb oko 6:45, Tuzla bi imala konekcije na sve letove Croatie Airlines.

Jasno za Tuzlu bi bolja opcija bila Lufthansa, Austrian, LOT, Turkish ili Air France. No, ove kompanije ne pokazuju interes za Tuzlu. Na žalost po Tuzlu ni letovi Air Serbie, koja leti za ogromnu većinu operativnih aerodroma regije, tj. za 15 od 20 aerodrom (Ljubljanu, Zagreb, Pulu, Rijeku, Zadar, Split, Dubrovnik, Sarajevo, Banja Luku, Mostar, Podgoricu, Tivat, Niš, Skopje i Ohrid), nisu realnost jer su Tuzla i Beograd puno preblizu, na samo 194 km ili 2:55 sati vožnje automobilom. (Piše: Alen Šćurić, Zamaaero)

Podijeli

One comment

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *