Brend Mercator u BiH: Marketinški trik ili legitimna poslovna praksa?

Istina je da Konzum i Mercator dijele istog vlasnika, no riječ je o različitim brendovima s različitim porijeklom i historijom, koji uživaju različit nivo povjerenja među potrošačima.
(Formalno Mercator ne postoji više – Foto: Ilustracija, arhiva)

Prodavnice pod brendom Mercator i dalje su vidljive širom Bosne i Hercegovine, iako ova kompanija formalno ne posluje na ovom tržištu već gotovo godinu dana.

Podsjetimo, Mercator se prošle godine povukao iz BiH, a firma “Mercator BH Trgovina na veliko i malo” izbrisana je iz registra poslovnih subjekata u BiH. Time je, prema dostupnim informacijama, kompanija prestala postojati na našem tržištu, kako piše BiznisInfo.ba.

Sve Mercatorove prodavnice tada je preuzeo Konzum, koji je zajedno s Mercatorom dio Fortenova grupe sa sjedištem u Hrvatskoj. Iako su sada u pitanju Konzumove trgovine, one i dalje nose prepoznatljiv Mercatorov brend.

Postavlja se pitanje zašto je zadržano brendiranje prodavnica Mercatorovim logom, te da li na taj način dolazi do zabune među kupcima, koji vjeruju da kupuju u Mercatoru, dok zapravo kupuju u Konzumu.

Istina je da trgovine nose i oznake Konzuma, ali one su često manje uočljive – napisane sitnim slovima ili postavljene na manje upadljivim mjestima, poput papira koji su okačeni na ulazima. Dominantni znakovi Mercatora, s druge strane, jasno su vidljivi i posebno uočljivi prilikom prilaska prodavnicama.

Odgovore na ovu dilemu BiznisInfo.ba potražio je od kompanije Konzum.

“Kako su nam potvrdili, od kraja 2023. godine kompanija Konzum d.o.o. Sarajevo, kao dio Fortenova grupe, upravlja brendovima Konzum i Mercator na tržištu BiH, ‘što je u potpunosti u skladu sa zakonskim okvirima’.

– Brend Mercator zadržan je na našem tržištu zbog prepoznatljivosti brenda i dugogodišnjeg povjerenja potrošača, s tim da su sve prodavnice jasno identificirane kao dio kompanije Konzum d.o.o. Sarajevo – kazali su nam iz Konzuma.

Također, dodaju, kompanija jasno komunicira svoj identitet, uključujući informacije o svojim brendovima, proizvodima i uslugama koje se pružaju transparentno.

– Naše poslovanje je u potpunosti usklađeno sa zakonima o zaštiti potrošača i propisima tržišnog poslovanja, te su time uvažena sva prava potrošača. Uz to naglašavamo da je na našem tržištu, kao i ostalim tržištima, vrlo učestalo i sve prisutno poslovanje i upravljanje sa više različitih brendova od strane jednog poslovnog subjekta – tvrde iz kompanije Konzum u odgovoru za BiznisInfo.ba.”

Ova izjava kompanije otvara dodatne dileme.

Naime, Konzum potvrđuje da je brend Mercator zadržan zbog povjerenja koje su potrošači razvili prema tom imenu. Međutim, kada kupci, vođeni tim povjerenjem, obave kupovinu, zapravo je riječ o Konzumu – jer Mercator, u formalnom smislu, više ne postoji u BiH.

Iako ovakav pristup može biti u skladu sa zakonom, s aspekta potrošača bilo bi transparentnije ukloniti oznake kompanije koja više ne postoji i jasno istaknuti logo trgovine koja se stvarno nalazi u objektima.

Istina je da Konzum i Mercator dijele istog vlasnika, no riječ je o različitim brendovima s različitim porijeklom i historijom, koji uživaju različit nivo povjerenja među potrošačima.

Podijeli

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *