Javnost je opako napala management aerodroma Tuzla predvođenog Dževadom Halilčevićem, radi ukidanja baze Wizz Aira. Management Tuzla je bio vrlo iznenađen ovakvim potezom Wizz Aira, poglavito što Wizz Air ovako nešto niti je najavio, niti ičim pokazao, čak štoviše Tuzla je pokrenula projekt otvaranja trećeg gatea upravo radi najave Wizz Aira da će tamo bazirati i treći avion, piše specijalizirani portal zamaaero.
Dakle, umjesto da baziraju najavljeni treći avion Wizz Air je ukinuo oba aviona i zatvorio bazu. Istina Wizz Air ima enormnih problema sa motorima Pratt & Whitney, zbog toga je zatvorio ¼ svojih baza, te je u drugim bazama (poglavito Beogradu i Skoplju) smanjio broj linija i frekvencija.
Budimo pošteni, i sama Tuzla ima putra na glavi. Treći gate, parkiralište i atrij kasne godinama, još bitnije godinama kasne i krčenje šume, svijetla središnje osi (još uvijek se nisu počela ni raditi), te CATIII (nema ni naznaka kada bi se radio). Zbog toga Wizz Air mora otkazivati letove ili ih rerutirati na druge aerodrome. Prije par dana Wizz Air je skoro dva tjedna rerutirao svoje letove sa Tuzle. Jasno da kompanija tima gubi novac, ima velikih operativnih problema, kasne joj druge linije koje se vežu nakon letova iz Tuzle, i da ona to ne želi trpjeti. Pa je i logično da je porezala Tuzlu spram nekih drugih aerodroma koji nemaju problema sa zimskim operacijama. Ipak Wizz Air je mogao ostaviti jedan od dva aviona u bazi, porezati broj polazaka za 50% ili čak 70%, no, on je ukinuo oba aviona i porezao broj letova za 83% (na samo 8-9 letova tjedno na tri linije). Letove je u V. mjesecu 2023. prekinuo i Ryanair, nakon samo par mjeseci operiranja, iako je imao 7 letova na 3 linije.
Tuzla je potom pokušala sa Lumiwingsom koji je trebao pokrenuti niz linija i time zamijeniti Wizz Air. Neuspješno. Kompanija je nakon manje od dva mjeseca potrošila sav novac, imala ekstremno loš load faktor i zatvorila sve operacije. Potpuni fijasko.
No, ipak nije sve tako crno i management se opako trudi povećati broj letova i linija. Opako. Tako je Halilčević uspio dobiti letove za Tursku, koje su se prije njega trudili razni direktori godinama dobiti. Neuspješno. I to ne samo da je dobio jednog prijevoznika, nego čak dva, Pegasus i AJet. Od ove zime Pegasus povećava broju letova na 2 tjedno, dočim će obije kompanija imati tri tjedna leta. Ovo je već prilično značajan broj frekvencija za Istanbul.
Prošlog ljeta Freebird je povećao broj letova iz Antalye za Tuzlu na tri tjedna leta, a letove na ovoj liniji otvorio je i Tailwind sa jednim tjednim letom, dočim je ove godine Antalya imala 100% više letova nego prošle.
Konačno, i Wizz Air je povećao broj letova. Iako je pao na samo 8 do 9 letova tjedno, prošlog ljeta je imao 10 letova na tri linije, no od IX. mjeseca je imao 12 tjednih letova, što je 2-4 tjedna leta više nego prošlog ljeta, ove zime ima 11 do 13 letova, 2 do 4 više nego prošle zime. I idućeg ljeta Wizz Air za sada planira 12 tjednih letova što je 4 više nego 2024.
Dakle Tuzla je 2024. dodala tri nove kompanije, te povećala broj letova tijekom ljeta za 6 do 8 tjedno. Tijekom ove zime kompanija ima 5 do 7 letova tjedno više. Daleko je to od broja letova koje je Tuzla imala dok je imala bazu Wizz Aira i letove Ryanaira (48 letova tjedno tijekom ljeta, 41 tijekom zime), no ne može se reći da management sjedi skršenih ruku i ništa ne radi. (Piše: Alen Šćurić, analitičar, zamaaero)