Spora administracija: Građani Tuzle gube mnogo vremena na vađenje ličnih dokumenata

“Još ste dobro i prošli. Neki dan sam bila broj 963, a do mene je bilo 500 i nešto na čekanju.”, napisala je jedna građanka

spora administarcija gradjani tuzle izdavanje licni dokumenti
Redni broj loji dobijete u šalter sali za izdavanje ličnih dokumenata (Foto: Tuzlanski.ba)

U posljednje vrijeme, stanovnici Tuzle suočavaju se sa izazovima dugih redova i ogromnih gužvi prilikom čekanja na CIPS dokumente. Ovaj problem postao je sveprisutan, uzrokujući nezadovoljstvo među građanima koji se bore sa vremenom provedenim u beskrajnim redovima.

Na ovu situaciju javno se požalio i vijećnik u Gradskom vijeću Tuzla Omer Berbić.

“Naručite CIPS u ovom životu, dobijete ga u idućem. Pozivam vladu TK i sva javna preduzeća da pod hitno pokrenu proces ukidanja CIPS potvrda. Ako vi ne znate kako, javite se slobodno.”, napisao je Berbić na svojim društvenim mrežama, piše Tuzlanski.ba.

Odmah su uslijedili brojni komentari građana koji su iznijeli slične problemie.

“Još ste dobro i prošli. Neki dan sam bila broj 963, a do mene je bilo 500 i nešto na čekanju.”, napisala je jedna građanka.

Ova situacija ima ozbiljne posljedice na svakodnevni život građana Tuzle. Mnogi su prisiljeni izgubiti dragocjeno radno vrijeme ili odsustvovati sa posla kako bi obavili ovaj neophodan administrativni postupak. Također, dugotrajno čekanje može uticati na psihološko zdravlje građana, dovodeći do stresa i nervoze.

“Sat vremena nije malo za stajanje a tek 4. po redu. Plus one službenice za svaku stranku koja je bila ispred mene mora uzeti formulare sa zajedničkog mjesta (ustani, idi, vrati se), pa kad ih ispune za stranke, nose u jednu kancelariju (ustani, idi, vrati se, pregledaj još jednom sve). Pa nazad, pa tako u krug. Razmišljala sam koliko puta dobiju grčeve u šaci i ruci od pisanja, popunjavanja,… Ne znam da li ima smisla pisati, 3D printeri printaju čuda, umjetna inteligencija- ne znamo ni sami više šta može… a kod nas… Mi se još borimo sa papirom, olovkama, plaćanjem uz sitno jer na šalteru nema da vrati kusur.”, riječi su građana.

Inače, u novembru prošle godine najavljeno je da će Tuzla postati jedan od prvih gradova bez upotrebe fizičkog CIPS – a, no čini se da je taj poduhvat i dalje na ‘dugom štapu’.

Građanima nije jasno ni zašto se ovaj dokument mora vaditi svakih šest mjeseci, a prijeko je potreban za bilo kakve administrativne procedure. Mnogi smatraju da bi se sve moglo lako riješiti digitalizacijom, ali Bosna i Hercegovina kaska na tom putu.

“Posjedovanje elektronske lične karte, sa integriranim čipom i barkodom. U sklopu čipa se nalazi kod koji u sistemu daje detaljan pregled o licu. Uz kvalitetan sistem, sve što je potrebno je skenirati prst ili barkod, nakon čega sistem puni sve formulare automatski… Za BiH bajka, a u praksi jednostavan sistem popunjavanja, koji nalikuje mnogim sistemima za izdavanje faktura (koji koristi mnoštvo pravnih lica u BiH). S druge strane, u Srbiji se sve rješava digitalno, pomoću sistema elektronskog potpisa, a ako je u pitanju putna isprava, lična karta, vozačka dozvola, pošta u roku od nekoliko dana ispravu donosi na kućnu adresu.”, napisao je jedan od korisnika na društvenim mrežama.

Jedno od rješenja bi moglo biti i razdvajanje šaltera za izdavanje CIPS –a i lične karte.

“Vađenje CIPS -a u prosjeku po osobi traje 1-2 minute, a za ličnu kartu zna potrajati i do 10. Tako bi se privremeno riješio problem dok ne dođe do zakonskog rješenja izdavanja CIPS potvrda.”, smatraju građani, prenosi Tuzlanski.ba.

Nadležne institucije trebale bi hitno preduzeti korake kako bi riješile ove probleme. Povećanje kapaciteta, poboljšanje efikasnosti i pružanje jasnih informacija građanima ključni su koraci ka rješavanju problema dugotrajnih redova za čekanje na CIPS dokumente. Građani zaslužuju brz i efikasan servis koji će im olakšati obavljanje administrativnih obaveza i smanjiti nepotrebni stres u njihovim životima. (tl)

Podijeli

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *