Održana festivalska premijera “Alice u krevetu” prema tekstu Susan Sontag

Drama, za koju je Sontag rekla da odražava “tugu, ljutnju i maštu”, spaja Alice James sa Carrollovom Alice

Na Festivalu MESS “Alice u krevetu” (Foto: MESS)

Sinoć, drugu noć Festivala MESS održana je festivalska premijera predstave „Alice u krevetu“, prema tekstu Susan Sontag, a u režiji Zoltána Balázsa, kojom koproducenti Scena MESS, SARTR i Maladype teatar obilježavaju 90 godina od rođenja Susan Sontag, i 30 godina od premijere predstave „Čekajući Godoa“  koju je režirala u opkoljenom Sarajevu. Produkcija će biti predstavljena na Budimpeštanskom proljetnom festivalu 2024. U predstavi glume Snežana Bogićević, Ana-Mia Karić, Kemal Rizvanović, Sanjin Arnautović, Matea Mavrak, Hana Zrno i Enes Kozličić. Kostimografiju potpisuje Ljiljana Majkić, aranžman i korepeticiju Tijana Vignjević, a dramski predložak Susan Sontag prevela je Senada Kreso.

U režiji Zoltána Balázsa koji potpisuje i dramaturgiju i scenografiju, predstava je dinamična posveta Sontaginim humanitarnim naporima u Bosni i Hercegovini i njenom nepokolebljivom vjerovanju u jednakost. „Veliko zadovoljstvo je raditi sa ljudima u SARTR-u, sa kolegama iz Festivala MESS a posebno raditi na tekstu velike Susan Sontag, koji je prilično zahtjevan i trebalo je otkrivati njegovu višeslojevitost i višeznačnost. Glumci su to odmah prepoznali i uložili su svu kreativnost u proces i drago mi je da imamo atipičnu teatarsku predstavu u kojoj vjerujem da će publika prepoznavati sve simbole i apstrakcije koje smo povezali i sa govorom tijela i drugim elemetima“, izjavio je Zoltán Balázs.

Drama, za koju je Sontag rekla da odražava “tugu, ljutnju i maštu”, spaja Alice James sa Carrollovom Alice. „Prvi put sam čitala tekst koji je napisala još 1991, inspirisana stvarnom Alice James i ovo nije historijski komad nego egzistencijalizam kojim se Susan prirodno bavila jer je bila genijalac. Sa Zoltánom smo radili prvi put nešto što možda nije blisko kulturi našeg pozorišta i bio je to izuzetan trening i intelekta i tijela i taj proces je bio spoznaja sebe samoga“, objasnila je Snežana Bogičević, koja tumači ulogu Alice.

Noć ranije na otvaranju Festivala Nihad Kreševljaković, također jedan od producenata ove predstave, istakao je kako je Susan Sontag svojim boravkom u opkoljenom Sarajevu ukazala na važnost umjetnosti, umjetnika i umjetnica, intelektualaca i intelektualki u dramatičnom vremenu. „Smatram da je jako važno da mlade generacije saznaju više o Susan Sontag, o njenim idejama i njenom zalaganju za mir. Da to ne bude samo ime trga, već da zaista proniknu u to kako je ona razmišljala i kako danas glumci tumače te njene ideje“, izjavila je ranije kreativna producentica predstave Sylvia Huzsár.

Prva repriza na repertoaru SARTR-a i Festivala MESS je večeras, u ponedjeljak, 02. oktobra u 20 sati, a ulaznice i za ovu izvedbu su odavno rasprodane.

Jučer su također u okviru MESS OFF programa prikazani  filmovi Pjera Žalice „Godot Sarajevo“ i Nihada Kreševljakovića „Don't cry for me, Sarajevo“ koji su približili rad Susan Sontag na predstavi „Čekajući Godoa“ prije 30 godina u opkoljenom Sarajevu. (MESS)

Podijeli

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *