Nakon nekoliko nedelja čekanja u Mercedesu su napokon kompletno otkrili novu S klasu.
Kralj klase je tako dobio novo “odijelo”, najnoviju tehnologiju i brojne inovacije i to stiže poslije nekoliko nedjelja raznih “teasera” i otkrivanja komponentu po komponentu.
Na prednjem dijelu se tako nalaze nova digitalna svjetla njihovog čuvenog svjetlosnog potpisa, a povezuje ih masivna maska u koju je ugrađen niz senzora i radar.
Pogled na bokove otkriva “sakrivene” kvake, dok je zadnji deo doživeo radikalne promene u odnosu na prethodnika, pogledajmo samo izgled svetala koja su sada horizontalna te oblikom podsećaju na već predstavljenu E klasu u osveženom izdanju.
Što se tiče unutrašnjosti tu su stvari uglavnom poznate, pošto je Mercedes iskoristio priliku da je pokaže prije nekoliko nedjelja, a možemo izdvojiti veliki “toucscreen” ekran na kom se nalaze apsolutno sve funkcije novog MBUX infotainmenta.
Unutrašnjost vozila je digitalizovana i “vještački inteligentna” jer su hardver i softver dobili određena unapređenja, a to znači jasne prikaze na do pet velikih ekrana, sa OLED tehnologijom, koji imaju funkciju da olakšavaju kontrolu vozila i povećaju udobnost.
Novi 3D prikaz vozača po prvi put pritiskom na taster nudi prostorni prikaz i što je još ljepše, stvarni trodimenzionalni efekat se postiže bez potrebe nošenja 3D naočara.
Glasom upravljani asistent “Hej Mercedes” je u mogućnosti da prepozna još više dijaloga.
Na primjer, određene radnje mogu da se sprovedu čak i bez aktiviranja ključnih riječi “Hej Mercedes”. To uključuje korišćenje navigacije ili mobilnog telefona.
Treba pomenuti i impresivni head-up ekran na kome se projektuje nova dimenzija “virtuelne stvarnosti”, pa vozač ima osjećaj kao da se nalazi u nekoj kompjuterskoj igri.
Manevrisanje ove 5,32 metara duge limuzine biće dodatno olakšano zahvaljujući
zakretanju zadniih točkova, pa se tako zadnji točkovi pri brzinama do 60 km/h zakreću u suprotnom smjeru od prednjih, čime S klasa postaje okretna poput kompaktnog modela.
Bezbjednost je na najvišem mogućem nivou, a E-ACTIVE BODY CONTROL aktivno oslanjanje čak može da podigne karoseriju automobila neposredno prije udarca drugog vozila.
Za ovu funkciju se koristi niz procesora, kamera i senzora kako bi se automobil prilagodio putu po kom se vozi i time udobnost svih putnika dovede do apsolutnog maksimuma.
Što se tiče motora, na početku se nude S450 4Matic sa 435 KS, S350d 4Matic sa 286 KS te S400d Matic sa 330 KS.
Na premijeri je najavljena i plug-in hibridna verzija sa dometom od čak 100 km na struju. Naravno, uskoro se mogu očekivati i druge opcije, uključujući i potpuno električnu varijantu EQS koja će moći da prelazi čak 700 km s jednim punjenjem. (mb, ag)