U subotu, 22. februara, u Galeriji Mandžić u Tuzli bit će otvorena izložba fotografija Amela Emrića pod nazivom “Izgubljeno djetinjstvo” (“LostChildhood”).
Sam naziv kazuje da se radi o fotosima djece u vremenu strahota i životnih patnji.
– Bit će izloženo 40 radova. Fotografije bosanske djece nastale su u periodu 1992-1996. u toku rata u BiH, a većina fotografija djece izbjeglica je nastala 2016. godine u Idomeniju, izbjegličkom kampu na granici Grčke i Makedonije gdje je 12.000 izbjeglica Kurda, Jazida, Palestinaca, Sirijaca, Arapa i drugih ostala zarobljena nakon zatvaranja balkanske rute za migrante – izjavio je Emrić za Tuzla LIVE.
Svjetski poznati fotoreporter, Amel Emrić, kroz reportaže i foto-eseje u proteklih 27 godina izvjestavao je svjetsku javnost o ratu, genocidu, nasilju nad povratnicima, o povratku izbjeglica i problemima identifikacije nestalih tokom rata u Bosni i Hercegovini
i na Kosovu.
Samostalno producira foto eseje, reportaže, dokumentarne i informativne video priloge.
Sretno je oženjen ima troje dijece, živi i radi u Sarajevu. U periodu od 1996. do 2019. godine bio je zaposlen u dopisništvu Associated Pressa BiH kao urednik fotografije i videograf.
Dobitnik je prestižnih međunarodnih priznanja za fotografiju kao što su: World Press Photo za 1998., U.S.A. Picture of the Year 1998., U.S.A. National Headliner Awards 1997., a 1998. godine nominovan je Pulitzerovu nagradu.
Fotografijom se, inače, bavi od 1988. godine, a profesionalni angažman počinje 1990. godine kao fotoreporter Večernjoh novine, Sarajeva. Radio je kao saradnik u brojnim sedmičnim i dnevnim novinama i publikacijama bivše Jugoslavije.
U toku rata radio je kao urednik fotografije u sedmičnim novinama “Zmaj od Bosne”, povremeno je sarađivao sa časopisima “Bošnjak” i “Ljiljan”. Formiranjem
dopisništva AP u Tuzli 1996. godine, angažiran je kao stalni fotoreporter, a od 2003. radi o je kao urednik fotografije u sarajevskom dopisništvu Associated Pressa.
Emrić je do sada pripremio deset samostalnih izložbi fotografija, a učesvovao u realizaciji dvije fotomonografije: Tuzland, i Monografija Tuzlanskog kantona. Ilustrovao je naslovne stranice velikog broja knjiga, član je ULUPUBIH (Udruženje likovnih umjetnika
primjenjenih umjetnosti BiH).
Fotografije je objavljivao u uglednim svjetskim magazinima i dnevnim izdanjima, kao što su: Time, Newsweek, Life, Paris Match, Spiegel, New York Times, Washington Post, Herald TTribune, Guardian, i drugim.
Izvještavao je sa kriznih područja Kosova, Makedonije, BiH, Afganistana, Saudijske Arabije. Bio je član žirija za National Press Photographers Association 2007, USA; te Best of photojournalism contest 2011, USA. (tl, ea, mp)