U okviru prekograničnog projekta „Inovativnim umom do pametnih škola“ ili skraćeno „Pametne škole“ vrijednog 3,2 miliona KM, koji je Centar za razvoj i podršku (CRP) realizirao, sedam školskih objekata je energetski obnovljeno na području Tuzlanskog kantona, čime su ostvarene ogromne finansijske i energetske uštede.
Projektni službenik za ekonomsku analizu i planiranje CRP-a Adi Tanović, je za Fenu pojasnio da je projekt finansiran iz Interreg IPA CBC programa prekogranične saradnje Hrvatska –Bosna i Hercegovina – Crna Gora 2014-2020, a proveden je na području Tuzlanskog kantona i Brodsko posavske županije (Republika Hrvatska).
– Cilj je bio doprinijeti pametnom, održivom i inkluzivnom razvoju prekograničnog projektnog područja kroz promociju najboljih razvojnih mogućnosti u oblasti energetske efikasnosti i primjene obnovljivih izvora energije – kazao je Tanović.
– U okviru tog projekta u Tuzlanskom kantonu energetski je obnovljeno sedam osnovnih i srednjih škola: „Ivan Goran Kovačić“ (Gradačac), Gornja Tuzla (Grad Tuzla), Sapna (Sapna), OŠ Omazići (Banovići), Druga osnovna škola Srebrenik (Srebrenik) i Mješovita srednja škola Kladanj (Kladanj) – naveo je Tanović.
Istakao je da ukupna vrijednost provedenih mjera energetske efikasnosti na školskim objektima iznosi 1.508.296 KM, dok su realizacijom tih mjera ostvarene finansijske (127.673 KM na godišnjem nivou), energetske (2.055MWh na godišnjem nivou) i ekološke (639 tona smanjenje emisije CO2 na godišnjem nivou) uštede.
Također je održano prekogranično takmičenje u kojem je učestvovalo 105 osnovnih i srednjih škola u projektnom području u uštedi energije (primjenom ne-investicijskih metoda, tj. promjenom ponašanja), a pobjednici su kao nagradu dobili instaliranje fotonaponskog solarnog sistema i opremanje „solarne laboratorije“.
Održana su i dva „sajma inovacija“ /“solarna festivala“ u novo-opremljenim solarnim laboratorijama škola, kao i dva seminara za obuku energetskih menadžera iz projektnog područja, svaki sa predviđenih 20 polaznika, oba sa prekograničnim učešćem (jedan u Tuzli, jedan u Slavonskom Brodu.
– Kroz projekt je također, najmanje jedan uposlenik svake škole prošao obuku o upravljanju energijom, odnosno energetskom menadžmentu. Sada su to energetski efikasne škole koje imaju energetske menadžere koji su u stanju da „pametno“ upravljaju energijom, pa smo ih zbog toga i nazvali pametne škole – naglasio je Tanović.
Projekt je implementiran u periodu 2017.-2019. godina a implementiran je i u Brodsko posavskoj županiji (Republika Hrvatska). (Fena, tl – Foto: Obnovljena škola Kladanj)