
Prema posljednjoj studiji Javnog preduzeća Ceste Federacije BiH, na magistralnoj mreži u FBiH identifikovano je 124 opasna mjesta, od kojih je 51 označena kao izuzetno opasna ili „crna tačka“. Studija, urađena na osnovu podataka o saobraćajnim nesrećama od 2021. do kraja 2023. godine, prikupljala je podatke u saradnji s kantonalnim policijama.
„Brisanje“ crnih tačaka jedan je od prioriteta JP Ceste FBiH, ali se radi o dugotrajnom procesu jer sredstva za sanaciju svih opasnih lokacija odjednom nisu dostupna. Prije sanacije, lokacije se detaljno mapiraju i analiziraju. Crna tačka definiše se kao dio ceste ili raskrsnica dužine do 300 metara gdje se u tri godine dogodilo više od 12 sličnih saobraćajnih nesreća s povrijeđenim ili poginulim osobama.
Među nedavno saniranim crnim tačkama su raskrsnica u Tasovčićima u Čapljini, južni ulaz u Mostar i krivina u Podarašcu. Trenutno su u pripremi projekti za sjeverni ulaz u Mostar, gdje privremena semaforizacija uzrokuje zastoj u saobraćaju.
Stručne službe JP Ceste FBiH svakodnevno prate stanje sigurnosti na cestama i, zajedno s policijom, analiziraju lokacije s učestalim nesrećama, postavljaju signalizaciju, odbojne ograde i obnavljaju kolovoz.
Iako je dug put do potpunog smanjenja nesreća, primjeri poput Helsinkija pokazuju da je moguće postići „Vision Zero“ – stanje u kojem niko ne stradava u saobraćaju. Prošle godine u BiH je život izgubilo 222 osobe, dok je 11.300 povrijeđeno u ukupno 35.854 saobraćajne nesreće. Glavni uzroci ostaju nepoštivanje propisa, brzina i vožnja pod utjecajem alkohola ili droga.
JP Ceste FBiH ističe da je prioritet povezivanje gradova modernim brzim cestama i autocestama, uz kontinuirano saniranje crnih tačaka kako bi se smanjio broj nesreća i stradalih.
