
Nakon tragične saobraćajne nesreće kod Miljevine u kojoj je poginula 33-godišnja doktorica iz Sarajeva, reakcije javnosti ne jenjavaju. Stručnjaci, građani i političke partije traže odgovornost za višegodišnje zanemarivanje bezbjednosti na dionici magistralnog puta Foča – Sarajevo.
Sudski vještak saobraćajne struke Ševal Kovačević ističe da uzrok ove tragedije nije „krivica stijene“, već sistemski propusti i zapuštena infrastruktura.
„Krivac nije stijena. Njeno odranjanje je posljedica koja je ubila nevinu osobu. Krivci su oni koji su zakonski odgovorni da putevi budu sigurni i prohodni“, rekao je Kovačević.
Put koji ubija – decenije bez ulaganja
Problem s odronima na ovoj dionici nije nov, naglašava Kovačević. Još 2016. godine radio je na slučaju slične nesreće u kojoj su poginuli putnici autobusa.
„Cesta ka Šćepan Polju, posebno dio kod Sijeračke stijene, uvijek je bila rizična. Završena je prije 45 godina i poznata je po odronima. Bez zaštitnih mreža i redovne kontrole, ovakvi ishodi su očekivani“, upozorava.
Prema njegovim riječima, odgovorni nisu reagovali ni nakon prethodnih nesreća, a zakon jasno propisuje mogućnost obustave saobraćaja na nesigurnim dionicama.
„Zakon dozvoljava obustavu saobraćaja ako put nije siguran. Ne može se sve svesti na povećanje kazni i postavljanje znakova. Mora se ulagati u infrastrukturu.“
Infrastruktura je ključ – ne kazne
Kovačević ističe da loša putna infrastruktura ostaje glavni uzrok mnogih saobraćajnih nesreća, iako se često sve svaljuje na vozače.
„Naravno da ima bahatih vozača i ponavljača prekršaja, ali ni savršen vozač ne može izbjeći stijenu koja padne na auto.“
Upozorava da se ne smije zaboraviti plansko i dugoročno ulaganje u saobraćaj, koje uključuje i obnovu građevinskog sektora:
„Nekad smo imali kompanije poput Hidrogradnje i Bosnaputeva. Danas bi trebalo angažovati domaće firme na projektima izgradnje autoputeva, uz podršku stranih stručnjaka.“
Gužve u Sarajevu: posljedica divlje gradnje i lošeg planiranja
Osvrćući se i na stanje u glavnom gradu, Kovačević navodi da građani Sarajeva još dugo neće vidjeti rasterećen saobraćaj jer su ključni projekti zapostavljeni:
„Prva transverzala je zatrpana divljom gradnjom. Ljudi traže silan novac za objekte koje su nelegalno gradili. Rješenje postoji, ali se nije realizovalo na vrijeme.“
On smatra da se prioritet mora dati planskoj izgradnji saobraćajne mreže, a ne ad hoc rješenjima.
