Wizz Air dobio subvenciju za aviosaobraćaj iz Tuzle, analitičari sumnjaju u regularnost poziva

Ostaje da se vidi hoće li Wizz Air ispuniti očekivanja i ponovo uspostaviti bazu na Aerodromu Tuzla, odakle se ova kompanija povukla u prethodnom periodu. Ako dođe do aktivacije ugovora i otvaranja novih linija, to bi moglo donijeti značajan porast dolaznih turista u regiju

wizz air
(Subvencije u Tuzli: Samo Wizz Air stigao u “ultraekspresnom” roku – Foto: Arhiva/TL)

Turistička zajednica Tuzlanskog kantona donijela je odluku o dodjeli subvencije za razvoj aviosaobraćaja na Međunarodnom aerodromu Tuzla, s ciljem jačanja turizma u kantonu. Na javni poziv pristigla je samo jedna prijava – aviokompanija Wizz Air, koja je ostvarila maksimalnih 15 bodova te dobila pravo na subvencioniranje u skladu s uslovima poziva.

Prema odluci, Wizz Air će s Međunarodnog aerodroma Tuzla imati mogućnost uspostavljanja nove baze, što podrazumijeva stacioniranje aviona i posade, kao i redovno održavanje letova. Potencijalne destinacije uključuju Austriju, Njemačku, Francusku, zemlje Beneluksa, Švedsku i druge lokacije za koje Vlada TK procijeni da postoji tržišni interes.

Subvencije po dolazećem putniku

Subvencioniranje se odnosi na dolazeće putnike u Tuzlanski kanton, i to po cijeni od 6 eura po putniku, preračunato u konvertibilne marke prema srednjem kursu Centralne banke BiH na dan isplate.

Kritike na javni poziv

Ipak, cijeli proces izazvao je pažnju i kritike analitičara. Avioanalitičar Alen Šćurić javno je izrazio sumnju u transparentnost javnog poziva, koji je, kako navodi, trajao svega pet dana.

“Zgodno je kako je Wizz Air uspio u tom vremenu pročitati poziv, pripremiti dokumentaciju, prikupiti sve potrebne papire i prijaviti se. Sve to upućuje na to da je poziv pisan za njih”, navodi Šćurić.

Posebno spornim ocijenio je način bodovanja, gdje su aviokompanije mogle dobiti najviše bodova ako planiraju bazu sa više aviona u roku od 180 dana. Također, dodatni bodovi su dodjeljivani za otvaranje većeg broja linija – što, kako Šćurić tvrdi, suštinski pogoduje samo jednoj kompaniji na tržištu – Wizz Airu.

“Cilj nije privući više različitih kompanija s nekoliko linija, već jednog operatera s bazom – što odgovara isključivo Wizz Airu”, dodaje on.

Mogući razvoj

Ostaje da se vidi hoće li Wizz Air ispuniti očekivanja i ponovo uspostaviti bazu na Aerodromu Tuzla, odakle se ova kompanija povukla u prethodnom periodu. Ako dođe do aktivacije ugovora i otvaranja novih linija, to bi moglo donijeti značajan porast dolaznih turista u regiju.

Podijeli

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *