Platforma društvenih mreža Bluesky je u četvrtak saopštila da se prethodnog dana na tu platformu prijavilo više od milion ljudi, piše portal TechCrunch.
Dostignuti broj korisnika u jednom danu je bio jedan od najprometnijih za kompaniju i doveo je do toga da ta društvena mreža pređe broj od 16 miliona korisnika, kako je dodao TechCrunch. Ovaj portal je istakao i da se u vrijeme objave njihove vijesti aplikacija Bluesky nalazila na vrhu ljestvice besplatnih aplikacija u trgovini aplikacija u Sjedinjenim Američkim Državama, a slijede je ChatGPT i Threads.
Ova decentralizovana društvena mreža u posljednjih nekoliko mjeseci bilježi stalan priliv novih korisnika nakon zabrane X-a u Brazilu, problema s moderacijom na Threadsu i nedavnih rezultata u vezi sa izborima u Sjedinjenim Američkim Državama. TechCrunch navodi da je X, kompanija u vlasništvu Elona Muska, koji je bio istaknuti pristalica novoizabranog predsjednika Donalda Trumpa, često promovisala stavove koji su podržavali Trampa u algoritamskim feedovima korisnika. Nakon rezultata predsjedničkih izbora u SAD-u, više od milion novih ljudi prijavilo se na platformu u jednoj sedmici, rečeno je iz Blueskyja u utorak.
Reuters pak piše da je Bluesky među nizom aplikacija koje korisnici X-a žele zamijeniti nakon što je tu platformu preuzeo Elon Musk. Ova agencija je prenijela podatke SimilarWeba u kojima je navedeno da je više od 115.000 američkih posjetitelja interneta deaktiviralo svoje naloge na X-u, a da ih je najviše otišlo otkako je Musk kupio platformu.
“Ogroman rast, posebno za Bluesky, možda je bio vođen porastom kontroverznog sadržaja ili tehničkih problema na konkurentu X”, rekao je za Reuteres Abraham Yousef, viši analitičar u firmi za istraživanje tržišta Sensor Tower.
Odlazak popularnih korisnika, poput medijskih ličnosti ili organizacija je, kako je istakao Yousef, možda doveo do toga da korisnici zaključe da X više nije njihova preferirana platforma, što bi takođe, kako je dodao, moglo potaknuti rast na drugim platformama, posebno Blueskyju i Threadsu.
TechCrunch piše i da je šef Instagrama Adam Mosseri nekoliko sati prije objave Blueskyja o broju korisnika rekao da je Threads imao više od 15 miliona registracija u novembru, dodavši i da je ta platforma imala milion registracija dnevno u posljednja tri mjeseca.
Iako je Bluesky mnogo manji od Threadsa, platforme koja ima preko 275 miliona aktivnih korisnika, izvršni direktor Jay Graber je rekao da Bluesky ima veći angažman od X-a.
Reuters piše da rast Blueskyja dolazi uoči promjene uslova X-a koji zahtijevaju da se svi pravni sporovi u vezi s platformom rješavaju isključivo pred Okružnim sudom SAD-a za Sjeverni okrug Teksasa ili državnim sudovima u okrugu Tarrant u Teksasu.
Ova agencija prenosi saopštenje Centra za suzbijanje digitalne mržnje od četvrtka u kome je rečeno da bi ta promjena mogla ometati pravne izazove protiv platforme usmjeravanjem budućih tužbi prema sudijama za koje Musk vjeruje da će “biti na njegovoj strani”.
“Sada će milijarder (Musk) moći podnijeti tužbe prijateljskim sudovima protiv onih koji se ne slažu s njim na njegovoj platformi”, rečeno je iz Centra za suzbijanje digitalne mržnje koja je, kako prenosi Reuters, okrivila Muska što je dozvolio širenje govora mržnje na X-u.
Reuters piše da X i Musk nisu odgovorili na zahtjeve za komentar.
Novinska kuća Guardian objavila je prije dva dana da više neće objavljivati svoj sadržaj na X-u čime je postala prva velika britanska medijska kompanija koja se povukla sa platforme X.
Nekoliko poznatih organizacija i javnih ličnosti, poput bivšeg voditelja CNN-a Dona Lemona i pisca Stephena Kinga, pridružilo se korisnicima koji odlaze sa X-a.
Američki emiteri National Public Radio (NPR) i Public Broadcasting Service (PBS), kao i kanadski Canadian Broadcasting Corporation (CBC) napustili su platformu prošle godine nakon što je kompanija dodala nove oznake na njihove naloge označavajući ih “medijima koje finansira vlada”. Platformu je napustio i Sveriges Radio (Švedski radio) odakle je u obrazloženju odluke o prestanku korištenja X-a (tadašnjeg Twittera) izražena zabrinutost zbog “turbulencija u to vrijeme u kompaniji u vezi sa njenom sposobnosti da se bori protiv lažnih vijesti i govora mržnje”. Javni emiter Australije ABC je takođe prošle godine javio da gasi gotovo sve svoje službene naloge navodeći da je jedan od razloga za to “toksična interakcija”.(Izvor: TechCrunch, Reuters)