Knjige: „Srpski nacizam” autora Ekrema Avdića

Ekrem Avdić je svojom nesvakidašnjom knjigom na liniji neumoljivog domoljubnog bosnoljupca otvorenog uma i još otvorenijeg srca, raširenih ruku prema onom dobrom u svima nama

(Piše: Derviš Čičko, kolumnista)

Novinar Ekrem Avdić svojom knjigom „Srpski nacizam“, elegantnom literarnom osebujnošću i „skribomanskom“ sistematičnošću minuciozne spisateljske erudicije, raščlanjuje na historijske proste faktore stvarni konstrukt ordinirajućeg političkog srpskog nacizma i posljedično njegove degenerativne društvene pojavnosti esencijalnog zla.

Bez ikakve primjese homofobičnog i šovinističkog generaliziranja, autor se hladnokrvnom činjeničnom distancom obračunava sa dugogodišnje politički programiranim regionalnim zlom, još uvijek aktuelnog, političkog srpskog nacizma.

Knjiga je dugo čekani, otrježnjujući dašak „faktografskog orkana“ objektivnosti akademske suzdržanosti i izravne poruke i pružene ruke prema svima na horizontima frontova istinoljubivosti, humanosti, pravdoljubivosti i pomirenja, kao naše jedine smislene i održive zajedničke budućnosti.

Takođe, ne može se pobjeći od jednostavne konstatacije da su fašizam i nacizam primarno u sferi morbiditeta antropološke, društvene i političke mračne perverzije neizvjesnosti historijskog epiloga kompozita moderne ljudske civilizacije. Ali su i dalje privlačni, naizgled svojom relativizirajućom jednostavnošću opasne idiotije ponuđenih rješenja maglovitih alternativnih činjenica prekodrinske „olako obećane brzine“.

(Ekrem Avdić: Uskoro promocija knjige “Srpski nacizam” – Foto: MPt)

Umberto Eko u svom „Vječnom fašizmu“ govori o opsjenarskim modernim i sofisticiranim izrazima difuznog „puzajućeg“ fašizma, čiji je primarni zadatak da „posluži elitama opstanak na vlasti“. Njegovih četrnaest elaboriranih teza oblika pojavnosti savremenih fašističkih društvenih matrica, samo dokazuju da je dovoljna i samo jedna od njih kao srž zlokobnog koaguliranja zla ekstremne zločinačke totalitarnosti. Eko navodi: kult tradicije i akcije, odbacivanje modernizma, strah od različitosti, opsesivna ksenofobija, antiintelektualizam, strah od (ne)definiranog neprijatelja, prezir prema slabijima, kult heroizma, mačizam, populizam, novogovor etc.

Takva prijeteća „pusta teorija“, oružjem elaborirana u „BH-praksi“ srpskog nacizma, bila je interpretirana monstruoznošću genocida i pretvorena u čudovišne „učitelje koji masakriraju svoje učenike“, organizirana masovna silovanja i „čuvanje fetusa do visokih trudnoća i porođaja“, do krvavog etničkog čišćenja cijelih regija etc. I mitomanskog slavljenja, čak i presuđenih ratnih zločinaca, kao nacionalnih heroja etc.

Direktne ratne posljedice i još uvijek egzistiranje specifičnog demolirajućeg, već tridesetogodišnjeg „Dejtonskog rata u miru“, pretvoreni su u životni i politički realitet neizvjesnosti perspektive naše zemlje.

Ekrem Avdić je svojom nesvakidašnjom knjigom na liniji neumoljivog domoljubnog bosnoljupca otvorenog uma i još otvorenijeg srca, raširenih ruku prema onom dobrom u svima nama.

Ipak, u konačnici, potrebno je imati i „respekta“ prema onima koji imaju dijametralno suprotno mišljenje i koji su sve učinili svojim „nečinjenjem“ da Avdićeva unikatna umotvorina ne vidi svjetlo dana.

Vrhovništvo NUB-a „Derviš Sušić“ u Tuzli smatra da dotičnih Ekremovih 220 stranica „krvi i znoja“ nisu u „njihovoj nadležnosti“, tj. zaboli ih guzica glede Knjige. Uz takav odnos literarnih „domaćih lokalnih izdajnika“, onda nije ni neko čudo da je prezauzet ničim i blagoglagoljivi gradonačelnik Tuzle – „selam čaršijo na sve četir’ strane“. Jasno je tada da je i ordinirajući Predsjednik BH hronično podaleko od svog zavičajnog Simin-Hana i Tuzle, a još dalje od Ekrema Avdića, sve zbog „ranije preuzetih obaveza“. Glavnokomandujući van-Šeherlija hadži Bake: ni mukajet. Haman se brani država: možda saznamo i od koga.

Dakle, i pored svega navedenog perifernog, „Srpski nacizam“ Ekrema Avdića biće ubrzo objavljen i predstavljen mnogobrojnim knjigoljupcima Tuzle, a i mnogo šire. (Piše: Derviš ČIČKO)

Podijeli

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *