Autoceste FBiH završile su tender za idejno rješenje i studiju brze ceste Šićki Brod-Dubrave-Kalesija, objavio je portal Ekapija. Ovaj tender, koji je prvobitno raspisan krajem avgusta, realiziran je tek iz trećeg pokušaja, nakon što su prethodna dva bila poništena.
Direktor Autocesta FBiH donio je odluku kojom je ugovor dodijeljen grupi koju predvodi sarajevski IPSA Institut, zajedno sa Design Q&C, također iz Sarajeva, za iznos od 64.350 KM s uračunatim PDV-om.
Na tender su pristigle četiri ponude, od kojih je ponuda grupe s nosiocem Integra Mostar i članom Ecoplan Mostar ocijenjena kao neprihvatljiva. Pored njih, ponude su dostavili Institut IG iz Banjaluke, te grupa ponuđača s nosiocem Radis iz Istočnog Sarajeva i članovima Routing, CPK, Mides Banjaluka i CDS Project iz Podgorice.
U obrazloženju odluke navodi se da je ugovor dodijeljen grupi predvođenoj IPSA Institutom, koji je dostavio prihvatljivu ponudu s najnižom cijenom na e-aukciji.
Ovaj tender je drugi po redu za projektiranje cesta u Tuzlanskom kantonu gdje je ugovor dodijeljen po znatno nižoj cijeni od procijenjene. Za ovu dionicu vrijednost posla bila je procijenjena na 250.000 KM bez PDV-a (292.500 KM s PDV-om), dok je konačan ugovor sklopljen za 64.350 KM s PDV-om, što je više od četiri puta manji iznos.
Slična situacija bila je i s odlukom o dodjeli posla za dionicu Doboj Istok-Gračanica-Šićki Brod, koju je dobio Institut IG iz Banjaluke za 108.457 KM s PDV-om, dok je procijenjena vrijednost bila 350.000 KM bez PDV-a, odnosno 409.500 KM s PDV-om. U ovom slučaju, ponude mostarskih kompanija također su bile odbačene kao neprihvatljive.
Dužina 35 km
– “Razvojem brzih cesta u FBiH planirana je i dionica Šićki Brod-Dubrave-Kalesija u dužini oko 35 km. Realizacijom projekta kompletne brze ceste od Doboj Istoka preko Šićkog Broda do Kalesije (entitetske linije) realizovaće se sve predviđene brze ceste kroz Tuzlanski kanton od krajnje zapadnog dijela u opštini Doboj Istok do istočnog dijela sa entitetskom linijom u općini Kalesija. Time će područje istočno i zapadno od grada Tuzle dobiti savremenu komunikaciju i priključak sa regijom srednje i zapadne Bosne, odnosno predviđena brza cesta će približiti spomenuto područje sa Koridorom Vc” – navedeno je u tenderskoj dokumentaciji.
Projekat će značajno unaprijediti postojeće saobraćajne mogućnosti na ovom pravcu, gdje sadašnji intenzitet prometa smanjuje nivo usluge. Također, blizina aerodroma Tuzla naglašava potrebu za modernijom saobraćajnicom koja bi mogla bolje opsluživati rastući kapacitet aerodroma.
Dodaje se da su opravdanja za planiranje ovog projekta utemeljena i u činjenici da je koridor magistrale M4 Doboj-Tuzla-Zvornik uvršten u TEN-T mrežu, uz preporuku da se planira kao saobraćajnica višeg ranga, što bi omogućilo bolje povezivanje Tuzle i Banjaluke kvalitetnom putnom mrežom.
Izvor: Ekapija