Mijo  Franković: Satirični optikum

Autori  Istambulske nisu nigdje naišli  na naučni separat o estetici dinamike šumskog ekosistema koja kaže da najveći broj vrsta divljači žive monogamno i odgajaju potomstvo  praćeno snagom emocija i žrtvama vlastitog  života. Ljudska  osobina laži i prijevara u svojoj pokvarenoj sebičnosti ide i ispod animalističkog nivoa
Mijo Frankovic, kolumnista, portret

(Piše: Mijo FRANKOVIĆ, kolumnista)

Satira kao književni oblik ismijava negativne pojave društva ili političke zajednice, potječe iz donjih društvenih slojeva i to bez namjere osuđivanja tih pojava. Poznati satirik naših prostora je Petar Kočić. U vremenu  ex Jugoslavije treba napomenuti Branka Ćopića i njegovu „Jeretičku priču“ objavljenu u listu „Jež“ 1950.  u  kojem ismijava dupli moral partijske aristokratije.  Tito je povodom toga izjavio da je Branko „zaglibio“.  Narodski rečeno „zglajzo“, a u naše vrijeme  čuvari nacionalizma kažu „ne talasaj.“ Kada je Branka sreo I. Andrić , onako zabrinuta rekao mu je da piše romane, jer njih ionako niko ne čita. Kasnije je Tito poručio Branku da ga neće hapsiti, nakon čega se Branko hvalio da je jedini Jugosloven kome je Tito obećao da ga neće hapsiti.

Rimski pjesnik  Junije Juvenal  bio je hroničar moralnog rasula i društvenih nepravdi svoga vremena. Ostala je zapisana njegova riječ da je teško ne pisati satiru u vremenu kao što je njegovo. Da je Junije živ u našem vremenu brzo bi umro od satiričnih scena, jer ne bih stigao sve napisati.

Izvorište motiva za pisanje satire je snaga sistema ili njegovi  kulturno ideološki i društveni  uslovi  koji uspostavljaju  određene sisteme vrijednosti. Za ilustraciju ovoga  početi ću primjerom talijanskog umjetnika Manconija koji je 1960. konzervirao svoj izmet  po 30 grama u svakoj od 90  konzervi  i  odredio da njihova cijena bude kao cijena zlata iste težine. Zaista su neke od njih postigle i višu cijenu. To je bio dokaz moći sistema vrijednovanja da stvarne vrijednosti zapostavlja, a ništavne vrijednuje, što znači da svaka upakovana i reklamirana  rugobnost snagom sistema vrijednovanja može da  premaši stvarne vrijednosti.

Kriteriji sistema vrijednosti  najbolje se mogu vidjeti na kadrovskoj  političkoj mapi gdje se na važne državne funkcije postavljaju nesposobni  i karikaturni ljudi. Takvi ne posjeduju  kritički procesor  i svojim  nekritičkim stavovima samo robuju  vrijednostima  „Manconijevih konzervi“.

Međunarodni sporazum o zaštiti žena od nasilja, poznat kao  „Istambulska konvencija“ iz 2011.  ugradio je i odjeljak  „rodne odeologije“ koja  bezumno atakira na najveću  humanu i civilizacijsku vrijednost  „institut porodice“.  Poništava riječi „otac“ i „majka“,  a umjesto njih  je  „roditelj 1“ i „roditelj 2“ po izboru kako ko izabere. Isto tako može se proizvoljno izabrati i pripadnost rodu neovisno od spola.

Po ubitačnoj  destruktivnoj negaciji  temeljnog načela monoteističke etike  („Prva Mojsijeva“)  to je bio najveći udar  na monoteističku civilizaciju od 1789. (Francuska revolucija)  i 1917.  (Oktobarska  rev.).  Materijalistička maksima  naučnog socijalizma  K. Marksa  da je religija opijum za narod doživjela je punu svoju afirmaciju  u svim  nabojnim oblicima zhvaljujući ovoj konvenciji.

Posebnu revizionističku metamorfozu  dočekao je  „sodomsko gomorski“  grijeh promičući  homoseksualizam i prikazujući ga kao normalnu pojavu. Došlo je do čitave euforije i eskalacije tzv. „povorki ponosa“.  U  odajama  Vijeća Evrope  kreiraju se leks modeli o istospolnim brakovima,  usvajanju djece od istih, ubijanje nerođene djece, itd.

Konstrukcija monoteističkog  establišmenta počinje da se ruši. Tako u Njemačkoj  istorijsko stilski  dragulji  objekata crkava postaju višak i prodaju se na aukciji, jer ih Angelini migranti već imaju dovoljno za svoje potrebe. Delegacija Biskupske konferencije  ove zemlje  u posjeti  džamiji  „Al aksa“ u Jeruzalemu skida sa sebe križeve  da bi mogla posjetiti  ovu svetinju. Po nalogu strogog  Kanona  trebali su se po povratku prijaviti  na biroe za  berzu rada, umjesto u svoje hedonističke ložnice. „Ex  catedra del Vaticano“ kao i kaptolsko rijasetski  pastiri naših duša reaguju bolje rečeno porazno, umjesto vrišteći do suza, znoja i krvi.  Nažalost trebaju  čuvati snagu za  zaštitu  budžetskih  tranši.

Posebno jaku pondersku težinu imaju  satirične scene vezane za Konvenciju nekih tekući događaja  kod  naših susjeda. Tzv. „Domovinski pokret“ stavlja na prvo mjesto  deratifikaciju „Istambulske konv.“ i postaje relativni pobjednik, da bi nakon  toga „s nogu“ neviđenim farizejstvom to poništili.

Sa druge strane našeg  zemljovida na značajnom skupu pored  nesumnjivog  crkvenog autoriteta snažne teološke konstitucije sjedi  dužnosnica LGBT populacije, po kršćanskoj etici „javna griješnica“. Prizor zaista satiričan, ali visoke propagandne vrijednosti za ulijetanje pod skute Briselu u čijim se foajeima pred tv  kamerama dužnosnici  pipaju za stražnje dijelove pantalona.

Priča o litijumu je medijski  označena kao sudbina  Evropske budućnosti, ali nigdje ne rekoše da je on koristan i u vojno strateškoj  industriji  smrti. Trenutna litij diplomacija me podsjeća na ping pong diplomaciju iz 1970.  gdje se sučeljavanja pretvaraju u crvene tepihe i srdačno grljenje na aerodromskoj pisti, kao  čudesna supstitucija ne tako davnog  zavrtanja  ruku  novih  „litij  prijatelja.“

Godine 1975. političku  buru izazvala je drama  Ive Brešana  „Nečastivi na Filozofskom fakultetu“.  Neka politička sučeljavanja  na tom fakultetu  Brešan je  virtualno  objektivizirao  uobličavanjem ove kontroverzne drame, koja govori  o ujecaju politike i ideologije na naše kratke i prolazne živote.  Ali  vidi  čuda, neki dan se Nečastivi ponovno pojavio na Filozofskom i to kao sistemska osoba: hoće na Filozofskom da osnuje svoj „odsjek rodne ideologije“, a sva prema  važećim normama  Istambulske i to u zemlji sa 87 posto teista, istina više dosljednih gledanošću u onostranost nego mnogi njihovi prelati koji ne mogu reći pučanstvu ni dvije riječi  bez printanog  A4.

Autori  Istambulske nisu nigdje naišli  na naučni separat o estetici dinamike šumskog ekosistema koja kaže da najveći broj vrsta divljači žive monogamno i odgajaju potomstvo  praćeno snagom emocija i žrtvama vlastitog  života. Ljudska  osobina laži i prijevara u svojoj pokvarenoj sebičnosti ide i ispod animalističkog nivoa.

Neke stvari obećavaju drugčije.  U Engleskoj su već učinjene izmjene nekih zakona  koje se protive  Istambulskoj.

Radostan sam i zahvalan trenutku postojanja kada imam priliku u osobi  moje malenkosti  istaknuti monumentalni gest  turskog  predsjednika  Redžepa Tajipa Erdoana,  koji je prije par godina stavio van snage ovu konvencijsku blasfemiju,  suprotstavljajući se tako ovoj antiteističkoj i antibiologijskoj  viziji svijeta čiji su zagovornici  transnacionalne globalističke predatorske elite.

Ovaj epohalno istorijski potez  turskog predsjednika po meni je tačka na početak početaka kraja istorije. Moja malenkost ili jedan od sedam milijardi onih koji treba da nestanu po novom svjetskom poretku, otvara  umjesto zaključka svoju bosansko epsku dušu koja kaže: „Svi junaci nikom ponikoše i u crnu zemlju pogledaše, sam’ ne gleda  Redžep Erdoane“.  Ja ovako  i bez optikuma! (Piše: Mijo FRANKOVIĆ, kolumnista)

Podijeli

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *