Sjemenkama do zdravlja

0
175

Sjemenke su sitni plodovi koji su veoma bogati nutrijentima neophodnim za ispravno funkcionisanje i zdravlje organizma. Chia sjemenke danas se smatraju superhranom. Samo dvije kašike sjemenki (oko 30 g) sadrže 10 g vlakana. Ako ih sameljete u blenderu, dobićete savršeno hrskavo posipanje za jogurt ili povrće, a kada ih namočite u mlijeko, jogurt ili sok, postanu veoma mekane i mogu biti sjajna zamjena za puding.

Sjemenke bundeve su pravi paketići zdravlja. Veoma su bogate magnezijem, mineralom koji je od velike važnosti za zdravlje srca, a pomaže tijelu da proizvede više energije i jača mišiće. Pored toga što ih možete koristiti kao grickalice, dodajte ih u krem-supe i čorbice.

I sjemenke nara su zdrave. Jedan od razloga zbog kojeg volimo jesen i zimu je sigurno sezona nara. Sjemenke nara su veoma bogate vitaminom C i antioksidantima. Puna šolja sjemenki nara sadrži manje od 150 kalorija, što ih čini odličnom užinom. Pomiješajte ih sa svježom salatom, rižom, kuskusom ili kinoom.

Ako tražite zdrav izvor proteina, onda obavezno razmotrite kinou jer sadrži čak osam grama po jednoj šolji. Kuha se kao riža, a može zamijeniti standardne priloge (krompir, tjestenina, riža). Isto tako može vam poslužiti i za pohovanje, ako ste alergični na gluten, umjesto u hljebne mrvice meso uvaljajte u kinou. Možete je jesti kao kašu za doručak umjesto zobene, jer će vam ujutro obezbijediti više proteina, vlakana i željeza.

Ako ne jedete često ribu, lan je sjajna zamjena jer će vam obezbijediti mnoštvo omega 3 masnih kiselina koje su od velikog značaja za zdravlje srca. Kada se sjemenke samelju u brašno, mogu pomoći i kod sniženja krvnog pritiska. Imaju odličan orašasti ukus i možete ih dodati u zobenu kašu, palačinke ili salate.

Sjemenke suncokreta su jednako zdrave koliko i ukusne. Samo 30 g sjemenki sadrži polovinu potrebne dnevne količine vitamina E, a obezbjeđuju i zdrave masti. Za poseban ukus dodajte ih u bareno ili dinstano povrće, a posebnu notu će dati vašem jutarnjem smoothiju.

Susam, male sjemenke koje obično nalazimo na pecivima, nisu samo dekoracija.

Download PDF

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here