Bol u donjem dijelu leđa i vježbe s kojima treba posebno biti na oprezu

0
128

Samo razgibavanje i ojačavanje mišića koji su sposobni da preuzmu teret koji pada na kičmu i bolne kičmene diskove, može bez operacije mnogostruko umanjiti bol. Međutim, potrebno je dosta opreza tokom izvođenja vježbi.

To se posebno odnosi na one vježbe kojima se stavlja pod izazov cjelokupna tjelesna struktura, pa i najslabije karike koje stvaraju probleme. Od ključne važnosti je perfektno pravilna forma izvođenja vježbi, korištenje određenih pomagala, ali često i mijenjanje načina izvođenja samih vježbi.

Zbog svega navedenog, jasno je da odustanak od vježbanja može biti najgora moguća odluka, ali povećana pažnja bi trebala biti naročito prilikom izvođenja ovih vježbi.

ČUČANJ

Vježba bez koje je nezamisliva izgradnja jakih nogu i zapravo cijele polovine tijela, čak je i mnogim slavnim bodybuilderima stvarala probleme. Dok su jedni koračali putem samouništenja, drugi su pristupili pametnije i uveli određene izmjene. Tako je jedan od najvećih šampiona svoj klasični čučanj zamijenio čučnjem na smith mašini, a velike kilaže je nogama gurao tek na nožnoj presi.

Uprkos svemu uspio je razviti fantastične nožne mišiće, a mudrim pristupom je spasio i svoja leđa. Osobe koje muče muku s leđima, na čučnju i više od ostalih moraju voditi računa o ispravljenosti kičme i vježbu nikako ne izvoditi bez pojasa.

KLASIČNI TRBUŠNJACI

Vježba trbušnjaci kao jedna od najpoznatijih općenito, kroz pretjerano izvođenje može stvoriti problem donjem dijelu leđa. Sama prevelika razlika u jačini prednjeg u odnosu na zadnji dio tjelesne jezgre, kao i svi drugi disbalansi nije dobra i otvara put povredama i problemima.

Istovremeno postoje i ljudi koji imaju zastrašujuće slabe abdomenalne mišiće pa i to stvara opasnost za kičmeni stub. Suština je da stomak svakako treba vježbati, ali da nikako klasične trbušnjake ne treba shvatiti kao jedini način jačanja te regije. Postoji mnogo drugih, čak i boljih i efikasnijih vježbi.

MRTVO DIZANJE

Vježba u kojoj je dobra forma izvođenja vježbe ujedno i najvažnija, posebno osobama s povredom leđa predstavlja opasan teren. Uvijek je lakše savjete i teorije provesti u djelo sa manjim opterećenjima, a verzije mrtvog dizanja sa bučicama, pravim nogama i sličnim varijacijama, definitivno su uvijek dobra preporuka i nisu nešto od čega bi trebalo bježati. (Body.ba)

Download PDF

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here