Premijera Čarobne frule: Solisti i ansambl dostojni Mozartovog remek-djela

0
449

Nakon skoro 60 godina, opera Čarobna frula sinoć se vratila na scenu Narodnog pozorišta u Sarajevu, osvnojivši srca premijerne publike.

Uz učešće solista i hora Opere i orkestra Sarajevske filharmonije, ova premijera potvrdila je nešto čemu svjedočimo u posljednjih par godina – domaći izvođački ansambl je zaokružen, kompetentan i sposoban da na visokom umjetničkom nivou iznese i one “najsvetije” primjere muzičke literature.

Takva je i Čarobna frula, genijalno muzičko djelo koje je Mozart napisao u posljednjoj godini života. U njoj veliki značaj pripada ansamblskim arijama koje na sceni izvode formacije od dvoje, troje, četvero ili čak pet pjevača. Ovo zahtijeva ne samo sjajne i talentirane soliste već i posebnu koordiniranu disciplinu, uigranost i kolektivan duh među njima – a to je ono u šta smo se uvjerili na premijernom izvođenju.

Značaj sarajevske Čarobne frule je i što je na domaću scenu dovela i dvojicu iznimnih Bosanaca koji svoje karijere realiziraju izvan domovine – dirigenta Josipa Šegu i redatelja Muhameda Hrustanovića. Njih dvojica su noseći autorski stubovi ove produkcije, predstavu su od početka do kraja vodili pouzdano.

Hrustanovićev redateljski rukopis je svjež i pristupačan, on Mozartu i Schikanederu (libretisti) prilazi kao mladim ljudima bujne mašte i talenta (obojica su operu pisali u svojim kasnim tridesetim godinama). Redatelj Hrustanović se poigrava simbolima, sastavljajući i rastavljajući noseću piramidu na sceni, razbijajući džinovska jaja, dajući glavnim likovima obilježja i duh teatra apsurda.

Pod dirigentskom palilcom Josipa Šege, sarajevska filharmonija zvučala je kompaktno i uigrano, donoseći najljepše Mozartove partiture.

U operi koja ima toliko prepoznatljvih melodija i likova, zaista je teško posebno izdvojiti nekog od solista. Sve pohvale treba uputiti fantastičnom triji u sastavu Katarina Kikić, Adema Pljevljak Krehić i Dajana Šegvić, koje su u ulozi Tri dame suvereno vladale scenom. Amir Saračević kao Tamino i Marko Kalajanović kao Papageno bili su osovina, nosili su radnju od početka do kraja i pokazali kondiciju, izdržljivost, ali i kvalitete prvaka ansambla. Leonardo Šarić, svojom impozantnom pojavom na sceni i autoritetom svog basa dostojno je predstavio ulogu Sarastra, dok je Aida Čorbadžić kao Pamina, u svojoj zvjezdanoj haljini i s osobitim senzibilitetom bila zvijezda večeri. A jedina gošća u ansamblu, austrijanka Vanesa Waldhart, kao Kraljica noći, opravdala je visoka očekivanja publike podarivši nam kvalitetnu izvedbu najčuvenije sopranske arije iz muzičke literature. Komplimenti idu i na račun Melise Hajrulahović u simpatičnoj ulozi Papagene, Jasmina Bašića kao Monostatosa, te Ivana Šarića i Ileša Bečeia kao svećenika.

Hor opere dao je završni pečat cjelini, ne samo u muzičkom, već i u senografskom smislu, odišući entuzijazmom, dobrom energijom, no nadasve, dobrom pripremljenošću i skladom.

Čarobna frula u ovakvom sastavu i sjajnoj izvedbi svidjet će se publici i bit će još jedna od predstava za koju će se tražiti karta više. Izvrsni izvođači zaslužuju dugotrajni aplauz i poštovanje, a rukovodstvo “Kuće na obali” priznanje za još jednu dobru repertoarsku odluku.

Vašoj pažnji preporučujemo datume prve i druge reprize: 16. april i 4. maj.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here