Namirnice koje imaju znatno više kalija od banana

0
367
53937667 - potassium containing foods

Mislite da su banane najbolji izvor kad vam treba kalij ili uopće ne brinete o razini kalija potrebnog za zdravo funkcioniranje organizma?

Ako ste među onima koji najčešće jedu prerađene namirnice, tad su velike šanse da vam možda nedostaje taj iznimno važan mineral.

Kalij je esencijalni makroelement koji utječe na rad srčanog mišića i funkcioniranje cijeloga mišićnog i živčanoga sustava, a temeljna mu je zadaća regulacija tjelesnih tekućina i krvnog tlaka, a jako je važan za stanične biokemijske procese i metabolizam jer je neophodan za pretvaranju glukoze u glikogen koji se, kao zaliha energije, pohranjuje u jetri.

Najbolji izvor kalija je u voću i povrću, dok namirnice poput hrane pune soli, šećera, alkohol, kava i diuretici potpomažu njegov gubitak, što dovodi do neravnoteže, odnosno manjih ili većih zdravstvenih tegoba.

Zato su namirnice bogate kalijem i više nego dobrodošle na stolovima, a uz banane koje su dobar, ali ne i najbolji izvor kalija, preporučuje se veća konzumacija ovih vrsta voća i povrća:

1. Slatki krumpir – srednje veliki krumpir ima oko 542 mg kalija

2. Avokado – polovica srednje velikog avokada krije oko 487 mg kalija

3. Sušene marelice – 6 komada kriju oko 430 mg kalija

4. Bijeli grah – jedna šalica ima oko 541 mg kalija

5. Jogurt – obično pakiranje u čašici ima oko 579 mg kalija

6. Pasta/umak od rajčice – četvrtina šalice krije oko 669 mg kalija

7. Špinat – šalica kuhanog špinata ima čak 839 mg kalija

8. Krumpiri – jedan srednje veliki pečeni krumpir dat će nam čak 941 mg kalija

9. Crni grah – jedna šalica konzerviranog crnog graha ima oko 739 mg kalija

10. Bundeva – šalica narezane i kuhane bundeve krije oko 896 mg kalija

11. Blitva – šalica kuhane blitve ima oko 961 mg kalija

U odnosu na njih, banane imaju tek oko 422 mg, što ih čini odličnim, ali ne i najboljim izborom ako težite svom organizmu dati što više kalija.

Posebno ako već osjećate posljedice njegovog nedostatka u organizmu, a to su: grčevi u mišićima, umor, vrtoglavica, ubrzan rad srca.(zdrav život)

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here