Namirnice i biljke koje smanjuju apetit, a time pomažu održavanju linije

0
112

Imate li problema s pretjeranom željom za hranom što poništava vaše zdrave prehrambene navike?

Najčešći krivci za to su stres, neravnoteža hormona, emocionalni faktori te loše navike, koje treba na vrijeme prepoznati jer je u protivnom borba s viškom kilograma još teža.

Postoje prirodni načini za rješavanje ovog problema, a oni se očituju u pravilnom odabiru namirnica koje utječu na smanjenje samog osjećaja gladi.

Uvrstite ih u vašu svakodnevnu prehranu i uživajte u dobrobitima zdrave dijete i gubitku kilograma!

Prirodni saveznici zdravog mršavljenja

1. Komorač

Konzumacijom komorača, ne samo drastično smanjujete potrebu za hranom, nego i potičete razgradnju masnih stanica koje organizam koristi kao izvor energije.

Komorač je i diuretik bogat antioksidansima, kalijem, magnezijem, kalcijem te vitaminima B i C.

Kod pripreme čaja od komorača, jednu ili dvije čajne žlice sjemenki komorača prelijte vrelom vodom (ne smije ključati) i ostavite da odstoji 8 do 10 minuta, te procijedite.

Sjemenke komorača mogu se kombinirati s listovima koprive i piti kao čaj koji pomaže pri mršavljenju.

Za pripremu čaja od komorača i koprive, potrebno je pomiješati jednu čajnu žlicu sjemenki komorača s dvije čajne žlice lista koprive.

Ovu mješavinu prelijte s tri šalice vrele vode i ostavite da odstoji oko 2 minute.

2. Avokado

Zbog velike količine vlakana, avokado daje osjećaj sitosti, te poboljšava funkcionalnost probavnog sustava.

Pomaže apsorbirati korisne hranjive tvari i podiže metabolizam kako bi tijelo moglo efikasnije sagorjeti što više kalorija.

Bogat je masnoćama koje su dobre za krvožilni sustav. U avokadu su prisutni vitamin K, B6, B9 i E te minerali kalija, magnezija i željeza.

Redovitim konzumiranjem ovog izuzetnog voća poboljšat ćete rad vašeg srca, ali i značajno smanjiti opasnost od bolesti srca.

Avokado ima kremastu teksturu i daje poseban, bogati okus raznim jelima.

Usitnjeni avokado može biti zamjena za maslac i druge masnoće, a možete ga narezati na kriške i dodati u salate.

Koristi se i kao hrana (kašica) za bebe.

3. Jabuka

Sve sorte jabuka uspješno pomažu smanjenju osjećaja gladi.

Ako pojedete jabuku prije obroka, značajno ćete smanjiti unos kalorija na kraju obroka.

Razlog tome je prisutnost topivih vlakana i pektina, koji osiguravaju duži osjećaj sitosti.

Uz vlakna, tijelo ćete opskrbiti vitaminom C i mineralima magnezija i kalija.

Kao izvor kvercetina, jabuka posjeduje antioksidativna svojstva te povećava energiju i daje snagu za fizičke aktivnosti.

Jabuku treba jesti s korom jer je u njoj najveći sadržaj vlakana. Zato uvijek birajte one koje su organski uzgojene bez pesticida.

Jabuka regulira razinu glukoze u krvi te je idealna za doručak ili popodnevnu užinu.

4. Paprena metvica

Čaj od metvice je popularno sredstvo za liječenje probavnih problema, bolova i nervoze.

Znanstvenici su otkrili da eterično ulje metvice opušta mišiće dišnog sustava. Antioksidansi prisutni u metvici pomažu sniziti razinu kolesterola u krvi.

Za one koji se bave sportom, menta omogućuje bolje snabdijevanje tijela, a posebice mozga, kisikom. Ujedno smanjuje nakupljanje mliječne kiseline u mišićima.

Zahvaljujući snažnom okusu i aromi, metvica je pouzdano sredstvo za smanjenje osjećaja gladi, što su pokazala i mnoga znanstvena istraživanja.

Ako navečer osjećate potrebu za slatkišima, popijte vrući čaj od metvice koji će pobijediti tu želju.

Nakon što pripremite i popijete šalicu čaja, vjerojatno ćete shvatiti da je vaša želja za slatkim bila prolazna i da zapravo niste gladni.

Ako ujutro natašte popijete čaj od metvice u kombinaciji sa zelenim čajem, to će pridonijeti ubrzanju vašeg metabolizma.

5. Badem

Bademi su odličan izvor korisnih masnoća i idealan izbor za grickanje između obroka.

Sadrže veliku količinu proteina, vlakana i nezasićenih masnih kiselina.

Samo jedna šaka badema bit će dovoljan dnevni izvor antioksidansa, vitamina E i magnezija.

Zbog magnezija, bademi stabiliziraju razinu šećera u krvi, dok antioksidansi sprečavaju štetno djelovanje slobodnih radikala.

Istraživanja su pokazala da ljudi koji pojedu porciju orašastih plodova, pogotovo badema, na dnevnoj osnovi manje osjećaju glad.

Znanstvenici su uvjereni da dnevno konzumiranje badema znatno pomaže zdravom mršavljenju.

Maslac od badema je odličan izbor za doručak, užinu ili dodatak hummusu.

6. Kopriva

Kopriva je izuzetno vrijedan dodatak prehrani zbog velike nutritivne vrijednosti i lake probavljivosti.

Odličan je izvor vitamina C i E te minerala kalcija, magnezija, željeza i silicija.

Uspješno pridonosi čišćenju organizma od toksina.

Svježe ubrani listovi koprive mogu se pripremiti kao špinat ili kao dodatak raznim juhama.

Kuhanjem ili sušenjem listova neutralizira se peckanje koprive, što listove čini sigurnima za jelo.

Čaj od koprive smanjuje osjećaj gladi te ima povoljan učinak na regulaciju težine.

Preporučuje se konzumacija od 3 do 4 šalice čaja dnevno za ubrzavanje metabolizma i sprečavanja osjećaja gladi.

Sastojci:

1 šalica svježih listova koprive (ili 1 čajna žlica sušenih listova)
1 šalica vode
cejlonski cimet (po okusu)
med (po okusu)

Listove koprive prelijte vrelom vodom i ostavite da odstoje par minuta te procijedite.

7. Čičak

Čičak ubrzava metabolizam razgradnje masti i djeluje kao diuretik.

Koristi se i za detoks jer odlično čisti krv i limfni sustav. Ima visok sadržaj željeza koje sudjeluje u izgradnji krvnih stanica.

Najbolji način za korištenje čička jest priprema dekokta.

Vodu je potrebno zagrijati do vrenja i njome preliti oko 25 grama korijena čička.

Ostavite neka odstoji 10 do 20 minuta te procijedite. Pijte između obroka. (M. Režek, ag, tl)

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here