Lista najzdravijih supernamirnica, poredane po hranjivosti

0
64

Znali smo da je zeleniš jako zdrav, ali jesmo li znali za koliko je ispred druge namirnice po svojoj hranjivoj vrijednosti?

Jennifer Di Noia sa univerziteta William Paterson željela je da utvrdi koje namirnice su “najgušće napakovane” hranjivim sastojcima, piše Time.

U obzir je uzela 17 sastojaka koji, prema stručnjacima za ishranu Ujedinjenih Nacija i Medicinskog instituta, jesu najvažniji za dobro zdravlje i smanjenje šansi za srčana oboljenja i rak: kalijum, vlakna, proteini, kalcijum, gvožđe, folna kiselina, cink i vitamini A, B1, B2, B3, B6, B12, C, D, E i K.

Zatim je sračunala koliko hranjivih sastojaka svaka namirnica sadrži po kaloriji energije koju pruža (zasnovano na dnevnom unosu 2.000 kalorija). Na taj način, saznajemo koja namirnica obezbjeđuje najviše hranjivosti po kaloriji.

Mada ova lista ne uključuje sve fitohemikalije i primjese koje povećavaju hranjivu vrijednost, ona ipak pruža dobar orijentir prilikom kupovine hrane ili pravljenja jelovnika.

Prva na listi, potočarka, dobila je čak 100 poena, a posljednja, žuti grejpfrut, 10,47.

Pogledajte listu: Potočarka, Kineski kupus, Blitva, Cveklino lišće, Špinat, Cikorija/Radič, Zelena salata, Peršun, Rimska salata, Raštan, List rotkve, Slačica, Endivija, Vlašac, Lisnati kelj, List maslačka, Crvena paprika, Rukola, Brokoli, Tikva, Prokelj, Mladi luk, Keleraba, Karfiol, Kupus, Mrkva, Paradajz, Limun, Salata “ajsberg”, Jagode, Rotkvice, Ukrasne tikvice, Narandža, Limeta, Grejpfrut – ružičasti i crveni, Jestiva repa, Rotkva, Kupina, Praziluk, Slatki krompir, Žuti grejpfrut.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here